Zdravé raňajky? Tieto potraviny nimi určite nie sú! (1. časť)

0

O zdravých a menej zdravých potravinách sme vám tu už čo-to popísali. Dnes však máme pre vás článok, kde sa zameriame najmä na to, ktoré raňajkové potraviny sa len tvária, že zdravé sú, no naozaj to tak nie je. Vy sa im tak aspoň skvelo vyhnete a nebudete musieť uvažovať, prečo nechudnete.

Raňajky sú najdôležitejším chodom, ktorý by ste nemali vynechávať. Ak tak spravíte, namiesto toho, aby ste zjedli menej, keďže si raňajky nedáte, zjete toho na obed či na večeru omnoho viac, pretože budete vyhladovaní. Práve preto by ste raňajky jesť mali, no mali by ste si takisto vyberať tie správne potraviny, ktoré sú na raňajky vhodné. Tieto však medzi ne určite nepatria!

Nízkotučné produkty

Ako perfektne to znie, však? Nízkotučné, čiže nízko-kalorické. To znamená, že toho môžem zjesť viac a nepriberiem. Musíme vás však sklamať, takto to vôbec nie je. Po prvé, mozog si myslí, že keď je niečo nízkotučné, môže toho zjesť viac. Nízkotučné produkty však kalórie majú. Zjete ich tak o podstatne viac, ako klasických potravín a kaloricky sa vyrovnáte alebo dokonca zjete aj viac.
Okrem toho, nízkotučné výrobky majú veľmi veľa cukrov či umelých farbív a sladidiel, ktoré vášmu telu len škodia. Chcete byť zdraví a štíhli? Stavte na klasické tučné alebo polotučné produkty.

Samé sacharidy

Máte radi na raňajky cereálie? Radšej ich vymeňte za ovsené vločky, z ktorých si spravíte napríklad ovsenú kašu. To sú však stále len sacharidy, ktoré vás síce nakopnú, no len na chvíľku. Je to rýchla energia, ktorá sa aj veľmi rýchlo stratí. Bielkoviny či tuky sú najlepším udržovačom energie, ktorá vám ostane v tele dostatočne dlho. Práve preto, ak chcete nejaké dobré raňajky, stavte napríklad na vajíčko, ktoré má dostatok bielkovín (proteínov) a zdravých tukov.

Proteín GymBeam.sk
Quest Bar Proteinové tyčinky GymBeam.sk
Proteinová tyčinka GymBeam.sk

Džúsy

Možno si hovoríte, že na nálepke bolo napísané, že je džús 100%. Nikdy to však nie je pravda. Nachádzajú sa v ňom okrem cukrov aj konzervačné látky, ktoré pre vás nie sú práve najlepšie. Ak chcete začať deň s pohárom džúsu, odšťavte si sami pomaranče alebo iné ovocie či dokonca zeleninu! Dávajte si však pozor. Aj keď sú šťavy výborné a plné vitamínov, nemali by ste to s nimi preháňať, pretože majú prírodný cukor, ktorý je takisto dosť kalorický.

Musli tyčinka

Nestíhate sa najesť a tak volíte musli či iné ovocné tyčinky? Pozrite sa pre istotu na zloženie, okrem ovsených vločiek, ktorých je tam úplne minimum majú príliš veľa cukru, sú zlepené medom a inými konzervačnými látkami. Samozrejme sú v nej mnohokrát aj orechy, ktoré sú obalené v ďalšom mede a pridávajú na kalorickej hodnote. Síce sa kalorická hodnota väčšinou vyšplhá “len” na 150 kcal na 30-40 gramovú tyčinku, vôbec vás nezasýti a kalorická hodnota na 100 g je občas viac ako 350 kcal, čo je vysoká hodnota.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/gymbeam-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Som študentka, večná optimistka a milovníčka dobrého jedla. Rada píšem články na všetky témy, ktoré sa mi dostanú pod ruku. Milujem varenie, čítanie a z hudby Imagine Dragons či One Republic :)

Komentáre