Zdravé potraviny roku 2018! Na ktoré by ste mali staviť?

0

Určite to poznáte aj sami na sebe. Ako začal nový rok, plánovali ste, že začnete cvičiť, budete viac aktívni a jednoducho schudnete pár prebytočných kíl. Odrazu však nastal nový rok a vy ste buď ani len nezačali alebo ste to po chvíľke vzdali. Možno na cvičenie čas nemáte, no na stravu by ste si mali dávať určite pozor. Práve zdravá strava vás môže veľmi jednoducho a rýchlo doviesť k vysnívanej postave a forme, po ktorej túžite. Dnes máme pre vás pár tipov, na ktoré by ste mali staviť, ak chcete byť zdraví.

Zdravá strava je základom pre každého človeka. Či už cvičíte alebo nie, určite by ste mali staviť na zdravé potraviny, ktoré máte určite aj vy doma v chladničke alebo niekde v skrinke. Dnes máme pre vás zdravé potraviny roku 2018. Možno to znie čudne, no aj v potravinách nastáva vždy nejaký trend, ktorý je často nasledovaný a vďaka tomu sa dostanú na svetlo sveta aj také potraviny, ktoré jednoducho doma určite budete chcieť mať.

Losos

Milujete ryby? Stavte na lososa! Je to jedna z rýb, ktoré sú veľmi chutné a môžu sa pripravovať na viacero spôsobov. Je plný vitamínov a minerálnych látok, ktoré vhodne pôsobia na telo a dodávajú mu tak všetko, čo potrebuje. Losos je vhodný nielen na teplé servírovanie, ale takisto aj na studené, vďaka čomu si môžete byť istí, že si na ňom pochutíte vždy, keď budete mať chuť.
Losos patrí medzi drahšie potraviny, ktoré by ste si však z času na čas mohli dopriať. Najlepší spôsob úpravy je grilovaný na olivovom oleji, kde si ho pripravíte veľmi dobre a rýchlo. Olivový olej je takisto potravina, ktorá by do vášho jedálnička mala určite patriť.

Avokádo

Avokádo je ďalšia potravina, ktorá by vám nemala chýbať. Je plné zdravých tukov, ktoré sú pre naše telo len prospešné a nemusíte sa ich báť. Pri avokáde si však dávajte pozor na to, koľko ho zjete. Síce je zdravé, no je to dosť veľká kalorická bomba. Jedno avokádo denne vám určite postačí.
Okrem toho, z avokáda môžete robiť naozaj stovky receptov. Môžete si spraviť klasickú guacamole, ktoré je veľmi obľúbené. Je to len rozmixované avokádo ochutené o citrón, soľ a čierne korenie. Takisto si však môžete spraviť kuracie prsia plnené avokádom či dokonca avokádo na sladko, keď ho rozmixujete s medom a kakaom. Určite niečo podobné vyskúšajte a spravte si tak domácu a zdravú nutellu.

Chia semienka BioCare.sk
Avokádový olej BioCare.sk
Lososový olej BioCare.sk

Chia semienka

Nepoznáte chia semienka? Tieto semienka patria medzi tie najlepšie, na ktoré by ste mali s istotou staviť. Sú veľmi chutné, dobre sa s nimi pracuje a určite by v kuchyni nemali chýbať nikomu. Okrem toho, že si ich môžete pridať do rannej ovsenej kaše či jogurtu a obohatiť ich tak o veľmi dôležité vitamíny a minerálne látky, môžete si z nich pripraviť známy chia puding, kde pridáte niekoľko lyžíc chia semienok do jogurtu alebo mlieka a necháte cez noc odstáť v chladničke. Po vytiahnutí len dochutíte čím chcete, ozdobíte a môžete jesť! Chia semienka môžete pridávať aj do slaných jedál alebo do smoothies nápojov. Sú totižto bez chuti a dokážu zdvojnásobiť svoj objem.

Quinoa

Ešte ste o tejto prílohe nikdy nepočuli? Quinoa sa veľmi podobá kuskusu, no jej príprava je trochu náročnejšia. Nemusíte sa však báť, zložitejšia ako varenie ryže nie je. Práve táto príloha patrí medzi veľmi obľúbené v zahraničí, a preto by ste ju mali vyskúšať aj vy. Má naozaj veľa vitamínov a minerálnych látok, ktoré naše telo potrebuje. Takisto má aj nízku energetickú hodnotu, vďaka čomu si budete istí, že sa hodí aj do redukčného jedálnička. Vhodná je napríklad ku kuraciemu mäsu či grilovanej rybe. Takisto ju však môžete uvariť aj na sladko a pochutiť si na nej napríklad na raňajky alebo ako sladkú bodku za obedom.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre