Zdravá Quinoa: Perfektná príloha aj na studeno!

0

Spolu s príchodom leta prichádzajú aj veľké horúčavy a teplá. Niet sa čomu čudovať, ak mnohí z nás radšej vypúšťajú nejaké ťažké a teplé jedlá, ktoré jednoducho nechutia a zaťažujú zbytočne náš organizmus. Ak aj vy radi experimentujete doma v kuchyni a máte radi zdravú stravu, určite by ste mali staviť na quinou, ktorá má poslednou dobou len dobré ohlasy a každý na ňu rád staví!

Vďaka tomu, že quinoa obsahuje veľké množstvo bielkovín, zdravých sacharidov a skoro žiadne tuky je skvelým pomocníkom pre ľudí, ktorí majú radi ľahké prílohy, ktoré chutia inak ako klasická ryža a chceli by nejaké to kilo schudnúť. Quinoa je plná vitamínov ako je vitamín B2 e E. Nesmieme však zabudnúť ani na železo, vápnik, fosfor, draslík, meď, zinok, vlákninu a lysin, vďaka ktorému je takým pokladom za ktorý sa pokladá. Vďaka perfektnému zloženiu minerálnych látok a vitamínov je pokladaná za jednu z tých najlepších príloh, ktoré môžete nájsť. Je vhodná nielen na slané používanie, ale aj na sladké.Rovnako ju môžete jesť aj na teplo či studeno.

Červená alebo biela?

V regáloch obchodov nájdete klasickú bielu, ale aj červenú quinou. Toto môže mnohých pomýliť a nevedia, ktorú si vziať. Rozdiel medzi nimi nie je len vo farbe, ale takisto aj v chuti. Červený druh quinoi sa oproti jej bielej „sestre“ vyznačuje jemne orieškovou chuťou. Biela quinoa túto jemnú dochuť nemá.. Vhodné je však kombinovať tieto dva druhy a jesť ich obe. Quinoa znižuje krvnž tlak a je vhodná pre ľudí, ktorí majú bolesti hlavy a migrény. Je bohatá na vitamíny a minerálne látky, takže okrem toho, že budete mať z nej energiu, určite z nej budete mať aj mnohé bonusy.

Naklíčené semienka quinoi
Quinoa RAW
Quinoa natural

Ako ju zaradiť do jedálnička?

Nie je nič ľahšie, ako zaradiť quinou do jedálnička. Vhodná je ako príloha k mäsu, no môžete to spraviť aj inak. Spravte si zdravé rizoto či zmes s omáčkou, do ktorej ju pridáte. Vhodná je na studeno do rôznych zeleninových šalátov, ktoré chcete mať sýtejšie. Takto môžete šalát považovať za hlavné jedlo. Keďže má quinoa zaujímavú orieškovú chuť, určite je vhodná aj na sladké používanie. Vyskúšajte napríklad quinoovú kašu. Quinou jednodnucho uvaríte a pridáte do nej med, sušené ovocie, jogurt a čerstvé ovocie. Kombinácií je naozaj veľa.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre