Zbavte sa stresu: 2 cvičenia, ktoré efektívne pomôžu

0

Stres je civilizačnou chorobou 21. storočia. Trápi ako starších, tak aj mladších ľudí. Je jedným z problémov, ktoré sa spájajú s mnohými chorobami. Bojuje sa proti nemu ťažko, no existujú spôsoby, ako sa ho zbaviť. Jedným z najúčinnejších je cvičenie.

Cvičenie bojuje efektívne proti stresu aj iným chorobám

Cvičenie, a je úplne jedno, či cvičíte jogu, kardio alebo sa len prechádzate vonku, je jedným z najlepších bojovníkov proti stresu. Podľa Americkej asociácie pre úzkosť a depresiu môže aj krátke cvičenie dopomôcť k uvoľneniu a relaxácii.

Tajomstvom cvičenia je to, že pri jeho vykonávaní vypustíte úplne všetky negatívne myšlienky z hlavy. Zameriavate sa len na pohyb tela, prípadne na hudbu. Hlavu si tak vyčistíte od všetkého, čo vás trápi. Dokonca, môžete prísť aj na nové myšlienky, nápady alebo na riešenia, ktoré by zlepšili celú situáciu.

Aké cvičenia sú však najlepšie? Existujú dva typy, ktoré si spomenieme.

meditácia

Pokojné cvičenia

Pokojné cvičenia, často označované aj ako low-impact, sa na prvý pohľad zdajú, akoby nemali na telo žiadny účinok. Opak je však pravdou. Dokážu poskytnúť relax a oddych najmä mysli a psychickému zdraviu. Cvičenie odbúra stres aj bez toho, aby ste skákali alebo cvičili.

Špecialisti na cvičenie tvrdia, že pokojné cvičenie, ako napríklad joga, má veľkú výhodu aj v tom, že na jeho predvádzanie nepotrebujete žiadne prístroje alebo príslušenstvo. Pokojne ho môžete cvičiť aj doma, pri počúvaní hudby alebo sledovaní televízie.

Na cvičenie takýchto cvikov nepotrebujete hodinu. Cvičiť môžete aj počas svojej obednej pauzy alebo večer pred spaním. Stačí si vyhradiť 10 – 15 minút. Myslite však na to, že cvičenie funguje len vtedy, ak sa upokojíte. Zatvorte sa do miestnosti a v tichu si užite svojich zopár minút. Výsledky uvidíte už o krátky čas.

žena, ktorá cvičí

Vysoko intenzívny tréning

Druhou možnosťou je vysoko intenzívny tréning, pri ktorom budete potrebovať aj nejaké to náradie. Prípadne stavte na beh, pri ktorom vám stačí len kvalitná obuv. Výhodou tohto typu cvičenia je najmä to, že pri ňom stratíte úplne prehľad o čase či vašich problémoch. Zameriate sa len na to, aby ste zo seba vydali čo najviac.

Vhodné je cvičenie s váhami, behanie vonku či na páse, bicyklovanie, korčuľovanie, skákanie a množstvo iného. Základom je, aby váš srdcový tep vybehol na vyššiu úroveň. Mnohí odborníci na šport odporúčajú aj tanec či Zumbu, ktorá bola obľúbená niekoľko rokov dozadu.

zaväzovanie šnúrok

Kde cvičiť?

Tí, ktorí pravidelne cvičili vo fitness centrách sa asi pýtajú, kde a čo vlastne cvičiť. Pri pokojných cvičeniach vám stačí len trochu miesta. Cvičiť môžete v obývačke či v spálni. Prípadne, ak pracujete z domu, tak z pracovne.

Ak ste sa rozhodli pre intenzívny tréning, pravdepodobne budete potrebovať viac miesta. V dobrom počasí cvičte vonku, počas zimy napríklad v obývačke.

Otázkou však je, čo cvičiť? Na internete nájdete stovky videí. Niektoré sú zamerané na celé telo, iné iba na partie. Ak nemáte radi videá, spravte si plán sami. Zapnite si dobrú hudbu a poriadne si zacvičte.

Vyberajte si kvalitné športové pomôcky:
Liatinová činka Hop-sport.sk
Kettlebell Hop-sport.sk
Neoprénový pás Hop-sport.sk

Zhrnutie

Cvičenie je najlepším pomocníkom pri odbúraní stresu. Pravidelným pohybom si však taktiež zlepšíte zdravie, schudnete a vyformujete postavu. Vyhraďte si počas dňa aspoň 20 minút a uvidíte, že výsledky sa objavia už za krátky čas.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/hop-sport-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.