Vyťažte z inteligentných hodiniek a náramkov maximum: Ako ich nosiť správne?

0

Rozhodli ste sa, že do roka 2021 vstúpite s novými inteligentnými hodinkami alebo náramkom na ruke? Skvelé! Ako ich nosiť tak, aby ste z nich vyťažili maximum a neboli len štýlovou ozdobou na vašom zápästí?

Či už máte hodinky Apple Watch Series 6, Fitbit alebo rôzne iné tzv. “wearables”, pokiaľ ide o ich nosenie a používanie, majú veľmi podobný štýl ovládacích prvkov a možností, ktoré vám pomáhajú. Kým Apple Watch majú pomerne veľkú obrazovku, na ktorej si vyberáte z množstva funkcií, Fitbit často prichádza úplne bez nej.

Ešte predtým, ako vôbec začnete inteligentné príslušenstvo používať, si do telefónu musíte stiahnuť jednu z aplikácií, ktorá je určená práve na tento typ zariadenia. Tá vám poskytuje ďalšie zaujímavé funkcie alebo možnosti ovládania. Aplikácie často ponúkajú aj nastavenia krok po kroku, ktoré využijú najmä noví užívatelia.

Základné nastavenie hodiniek máte, čo teraz? Okrem krokov, ktoré ste urobili, existuje ešte veľa možností, ako si nastavenie upraviť presne podľa seba. Poďme si o tom povedať niečo viac.

cvičenie s inteligentným náramkom

1. Správne nasadenie

Aj napriek tomu, že to znie veľmi jednoducho, správne nasadenie je pomerne náročné. Niektoré inteligentné zariadenia majú nepríjemný náramok, ktorý sa zarýva do pokožky. Prípadne neposkytuje správnu veľkosť, pretože vám pri jednej “behá” po ruke a pri druhej je vám príliš tesné.

Ak chcete zariadenie nosiť pravidelne, správne nasadenie je kľúčové. Na ruke by nemalo nechávať odtlačky a do pokožky by sa taktiež nemalo zarývať. Na druhej strane, nesmie byť ani príliš voľné. V takomto prípade by nesledovalo všetky dôležité údaje, ako napríklad prejdené kroky alebo spálené kalórie. Niektoré zariadenia, ako napríklad Apple Watch, dokonca sledujú srdcový tep. Práve preto je dotyk s pokožkou dôležitý a kľúčový.

S náramkom sa nebojte pohrať. Pokojne ho počas jedného dňa skúste nosiť tesnejšie a počas druhého zas voľnejšie. Uvidíte rozdiel a to, ako sa vám bude nosiť. Ak však vaše zariadenie umožňuje výmenu náramku, čo je dnes bežnou vecou pri väčšine fitness a inteligentných výrobkoch, rozhodne ho vymeňte. Vyskúšajte iný.

Doma by ste mali mať hneď niekoľko náramkov, ktoré môžete kedykoľvek zmeniť. Skombinovať ich tak môžete ako s outfitom, tak aj s cvičebným úborom. Prípadne ho vždy vymeníme, ak by vám na niečo nevyhovoval. Napríklad látkový náramok na cvičenie alebo silikónový na bežné nosenie.

Správne nasadenie sa však spája aj s tým, na ktorej ruke náramok nosíte. Množstvo ľudí preferuje ruku, ktorou nepíše. Na zápästí vďaka tomu nezavadzia. Je to na vás.

apple watch

2. Zmeňte si hlavnú obrazovku a menu

Najdôležitejšia vec, ktorú si pri inteligentnom zariadení musíte uvedomiť je, že ide o kúsok, ktorý má pracovať za vás. Má vám pomôcť v mnohých situáciách v živote, keď nebudete stíhať alebo budete chcieť sledovať nejaké údaje (napríklad cvičenie). Na to, aby vám prácu uľahčoval a nesťažoval, si ho musíte prispôsobiť presne podľa seba. Menu s aplikáciami pre vás tak musí byť prehľadné. Malo by ponúkať všetko, čo pravidelne používate a potrebujete.

Rovnako je na tom aj hlavná obrazovka. Ide o časť hodiniek, na ktorú budete pravidelne pozerať. Mala by poskytovať všetky informácie. Niektorí si potrpia na čistej obrazovke, ktorá ukazuje len čas. Iní potrebujú aj ďalšie údaje ako napríklad počasie, počet krokov alebo srdcový tep. To, čo budete mať na svojej hlavnej obrazovke je čisto na vás. Mali by to byť však informácie, ktoré vám pomôžu zlepšiť sa v tom, čo robíte.

Samozrejme, hlavná obrazovka nemusí byť stále rovnaká. Pravidelne ju meňte. Zo začiatku si budete myslieť, že vám stačí len čas. Neskôr si uvedomíte, že by ste chceli vidieť aj iné informácie, ako napríklad počet odchodených kilometrov. Základné nastavenie sa môže kedykoľvek zmeniť.

Apple Watch alebo hodinky od značky Samsung majú výhodu v tom, že disponujú veľkým ciferníkom (obrazovkou). Dokážu tak poskytnúť množstvo informácii. Náramky Fitbit majú často obrazovku malú, prípadne ju vôbec nemajú. Sú praktické menej, no ak do inteligentného zariadenia nechcete investovať príliš vysoké čiastky, rozhodne sa oplatia.

3. Upravte si nastavenia aplikácií

Aplikácie sú spravidla nastavené na základný mód, ktorý je síce dobrý, no nie je nijakým spôsobom prispôsobený priamo pre vás. Všetko sa to však dá napraviť. Väčšina inteligentných zariadení poskytuje možnosti úprav, vďaka ktorým si viete zadať ako cieľ spálených kalórií, tak aj cieľ toho, ako dlho chcete cvičiť alebo čo chcete dosiahnuť.

Drahšie inteligentné zariadenia vám vedia poskytnúť aj upravenú ponuku tréningov. Základné tréningy ako beh, posilňovanie či plávanie často nestačia. Sami si tak môžete doplniť ďalšie možnosti cvičenia ako napríklad veslovací trenažér, box alebo pilates.

žena v cvičebnom úbore

4. Nezabudnite na pravidelné nabíjanie

Aj napriek tomu, že nabíjanie je pre niekoho úplne bežnou rutinou, ľudia, ktorí doteraz inteligentné zariadenia nemali si ho budú musieť určitým spôsobom plánovať. Vlastníci Apple Watch sú zvyknutí na každodenné, nočné nabíjanie. Tí, ktorí vlastnia náramky od Fitbit alebo iných značiek majú zas možnosť využívať zariadenia aj niekoľko dní. Pri takomto nosení nezabúdajte sledovať batériu. Niekedy by vám nemusela vystačiť na tréning.

Miesto nabíjania je taktiež dôležité. V noci by ste zariadenie nemali mať pri svojej hlave. Nie je to bezpečné ani zdravé. Na druhej strane, malo by byť v dosahu, aby ste ho hneď po nabití mohli dať na zápästie a začať cvičiť alebo pracovať.

Netreba zabúdať ani na spôsob nabíjania. Kým Apple Watch stačí priložiť k magnetickej nabíjačke, Fitbit náramky či hodinky majú často iné možnosti. Niektoré sú praktické viac, iné menej. Dopredu by ste si však túto informácii mali zistiť.

Plánujete nákup inteligentného zariadenia? Využite naše zľavové kupóny na Alza.sk a ušetrite desiatky eur.

5. Nezabudnite ho nosiť

Problém inteligentných hodiniek a náramkov je v tom, že ich mnohí zabúdajú nosiť. Ráno si ich na zápästie nedajú, pretože na ne nie sú tak zvyknutí. Proti tomuto zlozvyku sa dá bojovať hneď niekoľkými spôsobmi. Tým prvým je výber zariadenia, ktoré vám nebude na ruke zavadzať, bude príjemné a bude sa vám hodiť k oblečeniu a doplnkom.

Ak máte malé zápästie, vyberajte si skôr menšie modely. Výhodou je, že dnes na trhu nájdete desiatky rovnakých modelov vo viacerých veľkostiach. Príkladom sú Apple Watch, ktoré sa vyrábajú rovno v dvoch. Plus, majú aj niekoľko farieb, aby ste ich mohli skombinovať ku všetkému, čo nosíte.

Druhým spôsobom, ako sa naučiť nosiť inteligentné zariadenia, je vytvoriť si z nosenia zvyk. Vedec a výskumník zo Stanfordskej univerzity BJ Fogg verí v silu zvykov. Vo svojej knihe “Drobné návyky” vysvetľuje, že bez pohotovej akcie sa nič nedeje. To znamená, že ak sa z nosenia nepokúsite spraviť zvyk, neočakávajte, že pre vaše telo bude prirodzené nosiť ho.

Na to aby ste nezabúdali ráno zariadenie nasadiť, si jednoducho nechávajte poznámky alebo lístočky, ktoré vám to pripomenú. Dajte ich na dvere alebo chladničku. Prípadne nalepte na kávovar či rýchlovarnú kanvicu.

Jednoducho povedané, ak budete zariadenie pravidelne nosiť, zvyknete si naň tak, že sa bez neho budete cítiť nesvoji. A o to práve ide. Hodinky alebo náramky vám majú pomáhať a uľahčovať život. Nemali by vám počas bežného dňa chýbať.

apple watch

6. Prepojte ich s ostatnými aplikáciami a zariadeniami

Väčšina inteligentných zariadení sa dokáže pripojiť k takmer každej aplikácii, ktorá sa spája so zdravím alebo pohybom. Ak máte nejakú, ktorá sa stará o vaše srdce, prepojte ju so svojimi hodinkami. Prípadne sa pripojte k aplikácii na cvičenie alebo behanie.

Množstvo oficiálnych aplikácii pre inteligentné zariadenia, ako napríklad pre Fitbit, Samsung Watch alebo Apple Watch dokážu synchronizovať údaje a posielať ich ďalším aplikáciám, ktoré údaje využívajú na lepšie sledovanie vášho zdravotného stavu, prípadne na sledovanie chudnutia alebo naberiania svalovej hmoty.

Ešte predtým, ako zariadenie kúpite, si pozrite zoznam podporovaných aplikácii. Dopredu budete vedieť, s čím môžete počítať.

7. Prispôsobte si hlásenia

Inteligentné zariadenia sa spravidla delia na dva základné typy – tie, ktoré zobrazujú hlásenia a povoľujú aj reakciu na ne (odpisovanie na správy rovno zo zariadenia) a na tie, ktoré hlásenia zobrazujú, no nepovoľujú reakciu na ne. Do prvej kategórie sa delia drahšie hodinky, do druhej zas lacnejšie náramky. Tak či onak, väčšina zariadení hlásenia zobrazuje a vy si môžete upraviť, ktoré to budú.

Ak vám vibrovanie alebo pípanie na zápästí vadí, jednoducho ich vypnite všetky. V prípade, že potrebujete len niektoré, napríklad SMS správy alebo e-maily, jednoducho ich v aplikácii vyberte. Prispôsobenie hodiniek či náramkov je jednoduché a rýchle.

Dokonca, hlásenia môžete ponechať zapnuté, no vypnúť im zvuk. Vďaka tomu budete vždy informovaní o tom, čo prichádza na váš mobil, no bez toho, aby ste boli vyrušovaní zvukom alebo vibráciou.

fitbit a mobil

8. Zadajte si ciele

Naháňanie nejakého výsledku bez toho, aby ste si dali cieľ, je takmer nemožné. Práve preto si ho zadajte a dovoľte, aby vám inteligentné zariadenie pomohlo. Mnohí si náramky alebo hodinky kupujú kvôli tomu, aby schudli. Iní túžia po tom, ako zvýšili svoju aktivitu, prípadne prešli minimálne 10 000 krokov. Je úplne jedno, na čo ste si výrobok kúpili vy. Sami si nastavte jeden, prípadne niekoľko cieľov.

Množstvo zariadení poskytuje aj možnosť sledovania spánku. Ak vám nevadí nosiť hodinky do postele, pokojne túto možnosť vyskúšajte. Dostatočný, minimálne 8 hodinový spánok, je pre telo človeka dôležitý. Oddýchnite si a načerpajte energiu.

Zhrnutie

Inteligentné hodinky alebo náramky sú skvelými pomocníkmi, ktorí nám pomáhajú dosiahnuť naše ciele, zlepšiť kondíciu, zvýšiť počet prejdených kilometrov alebo krokov či dokonca zlepšiť kvalitu spánku. Ak z nich chcete vyťažiť maximum, upravte si ich podľa našich tipov. Uvidíte, stojí to za to.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/alza-sk

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.