Vysokoproteínová zelenina, ktorá vám pomôže zhodiť nadbytočné kilogramy a takisto posilniť vašu imunitu

0

Zavedenie vysokoproteínovej zeleniny do vašej diéty môže byť prospešné napríklad na zníženie telesnej hmotnosti. Mnohé výskumy potvrdzujú, že ak chcete schudnúť, mohli by ste profitovať z množstva bielkovín, ktoré sa nachádzajú v strave. Či už ste vegán, vegetarián alebo jete úplne všetko, svoju stravu by ste mali obohatiť o prírodný proteín, ktorý sa nachádza napríklad aj v zelenine.

Fitness Gym Workout Weight Strength Training - Must link to https://thoroughlryeveiwed.com

Čo je proteín?

Na to, aby ste pochopili, aké účinky má proteín a na čo je dobrý si najprv musíme povedať, čo to vlastne proteín je. Proteín je jedna z troch dôležitých makronutričných látok. Ďalšie dve sú tvorené sachardmi a tukmi. Presne dvadsať dva amino kyselín tvorí proteín a deväť z nich si vaše telo nevie vytvoriť samé. Práve to je dôvod, prečo by ste mali proteín, čiže bielkoviny, konzumovať.

Čo vykonáva proteín v našom tele?

  • Obnovuje kosti, pokožku, vlasy a svaly
  • Podporuje hormóny
  • Pomáha udržať vaše telo dlhšie nasýtené
  • Má termálny účinok pre náš metabolizmus

Kde nájsť proteín?

Tento celý článok je zameraný viac na zeleninu a obsah bielkovín v nej, no musíte vedieť, že všetky druhy mäsa vám ponúknu kvalitný zdroj kompletných proteínov. Znamená to, že by ste sa nemali vyhýbať ani mäsu a ani zelenine. Zelenina totižto poskytuje omnoho viac živín ako len bielkoviny. Navyše, diéta s vysokým obsahom bielkovín, kde by zelenina nemala žiadnu rolu, môže priniesť problémy s obličkami ako napríklad obličkové kamene.

Vegetariáani a vegáni nachádzajú takisto veľmi veľa zdrojov bielkovín, ktoré uspokoja potreby tela a takisto chudnutia, no musia kombinovať viaceré zdroje na vytvorenie kompletného proteínového reťazca. Rozmanitosť je dôležitým faktorom.

Proteín True Whey na chudnutie GymBeam.sk
Proteínová tyčinka Bounty GymBeam.sk
Vitamín C GymBeam.sk

orechy

Koľko proteínu potrebujete?

Dávajte si pozor na vysoké čísla alebo také čísla, ktoré sú všeobecné a “vhodné” pre každého. Pravdou je, že potreba bielkovín je u každého iná a odvíja sa od vašej aktuálnej hmotnosti a od toho, čo počas dňa vykonávate. Najlepšie je, ak si dáte odborníkom vypočítať presné čísla. Ak si však chcete odhadnúť, koľko by ste bielkovín mali približne jesť, odporúčame 0,36 gramu bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti.

Vysokoproteínová zelenina

A ktoré druhy sem vlastne patria? Medzi zeleninu, ktorá má vysoká obsah bielkovín sa zaraďujú:

  • špenát
  • sušené paradajky
  • brokolica
  • kukurica
  • avokádo
  • hríby
  • tekvica
  • karfiol
  • artičoky
  • ružičkový kel

Dokážu proteíny ochraňovať telo pred nejakou chorobou?

Viacere štúdie dokazujú sľubné výsledky ohľadom proteínov a aminokyselín v tom zmysle, že nás môžu ochrániť napríklad pred osteoporózou. Proteín má totižto koreláciu pri prirodzenom prebudovaní a posilnení kostí. Pri bielkovinovej strave máte teda liečbu niektorých príznakov a takisto aj preventívne opatrenie. V mužskej štúdií zas konzumácia tofu znížila riziko rakoviny prostaty.

Ak máte teda stravu plnú sóje, môžete znížiť aj svoj vysoký cholesterol a zvýšiť naopak ten dobrý.

vajce

Či už konzumujete vysokobielkovinovú zeleninu na chudnutie alebo kvôli iným zdravotným výhodám, musíte si uvedomiť kombináciu jedál, ktoré jete. Pokiaľ konzumujete ako zdroj proteínu mäso, budete potrebovať ešte nejakú tú zeleninu, aby ste získali celý a kompletný vzorec proteínov.

Záver

Na záver vám chceme len dodať dôležitú myšlienku. Zdravá, pestrá a najmä vyvážená strava vám pomôže získať nielen vysnívanú figúru, ale takisto aj zdravie, ktoré je omnoho dôležitejšie. Nezabúdajte teda na správnu kombináciu, ktorá vám pomôže vytvoriť celý reťazec proteínov dôležitých pre naše telo.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/gymbeam-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre