Vedci prišli na to, aký odpočinok nám pomôže pred jednotlivými činnosťami, ktoré plánujeme robiť!

0

Rýchly “šlofík”, ako to mnohí nazývame, sa považuje v mnohých kultúrach ako znak lenivosti, zatiaľ čo v inýc kultúrach, ako napríklad v Japonsku, je považovaný za znak odhodlania pracovať. Bez ohľadu na to, aké sú vaše presvedčenia, všetci sme si určite na vlastnej koži už vyskúšali, že jeden takýto odpočinok počas dňa nás môže pekne rozrušiť a rozhodiť celý spánkový režim a takisto aj deň. Mnohí sú však na odpočinok počas dňa zvyknutí, a preto ho odporúčajú, čo na to vedci?

Vedci jasne prikyvujú a hovoria, určite áno! Takýto rýchly odpočinok počas dňa nás dokáže duševne vzpružiť a pomôcť nám vykonať nejakú prácu, ktorú musíme mať hotovú počas dňa. Aby ste však vedeli kedy a koľko by ste si mali počas dňa odpočinúť, máme pre vás pár tipov od samotných vedcov.

spánok

10 – 20 minút pre podporenie ostražitosti

Podľa viacerých expertov, krátky a rýchly odpočinok v trvaní od 10 do 20 minút je tým najlepším pre podporu vašej ostražitosti. Je ideálny pre zvýšenie bdelosti a úrovne energie. Krátka doba trvania je navrhnutá tak, aby sa zabránilo hlbokému spánku. Vaše telo si oddýchne, no neprejde do úplne hlbokého spánku a vy tak po prebudení nebudete ako “uderení panvicou”.

Všetci však veľmi dobre vieme, že nikomu sa po nejakých 20 minútach, počas ktorých už pomaly prepadá do hlbokého spánku, nechce vstať. Práve preto vedci odporúčajú aby ste si niekde oddýchli v sede a vzpriamene. Najlepší čas na takýto odpočinok je okolo 3 až 4 hodiny poobede.

Tmavomodrá nočná košeľa ZOOT.sk
Čierna nočná košeľa DKNY ZOOT.sk
Čipkovaná nočná košeľa ZOOT.sk

30 minút pre boj proti únave

Čím dlhší spánok je, tým ťažšie je prebudiť sa z neho. Z toho polhodinového je to niekedy naozaj poriadne ťažké, no výhody, ktoré prináša sú hodné aj tohto. Ukázalo sa totižto, že krátky spánok zlepšuje fungovanie pamäte, znižuje stres, znižuje riziko vzniku cukrovky a predchádza demencií. Odborníci hovoria, že ak sa v polovici dňa oddáte tomuto spánku, dokážete získať naozaj dostatok energie.

spánok

60 minút pre zlepšenie kognitívnej pamäte

Ak pracujete najmä psychicky a menej fyzicky, hodinový spánok môže byť pre vás tým najlepším. S jednou hodinou sa dosiahne hlboký spánok, ktorý pomáha mozgu uvoľniť sa a zvyšuje tak jeho kognitívne schopnosti, ako aj schopnosť pamätať si fakty a postavy. Pomáha tiež bojovať proti frustrácií. Na druhej strane, vstup do hlbokého spánku bude znamenať, že sa zobudíte mierne zmätení a bude vám dlhšie trvať, kým sa dostanete znova do svojej práce.

90 minút

Pri deväťdesiatich minútach sa jedná o úplný spánok, ktorý zahŕňa hlboké a takisto aj plytké štádiá spánku. Môžete taktiež zažiť REM (rýchly pohyb očí). Podľa vedkyne, ktorý sa zaujíma o spánok, Dr. Sara Mednick je 90 minút prospešných nielen pre psychické, ale takisto aj fyzické zdravie. Zlepšuje pamäť a zvyšuje kreativitu. Najlepšia časť je v tom, že sa omnoho ľahšie zobudíte bez toho, aby ste sa cítili zle.

Benefity odpočinku

Existuje viacero benefitov z toho, že si počas dňa odpočiniete:

  • Výrazne znižuje riziko úmrtia súvisiaceho so srdcom
  • Znižuje kardiovaskulárny stres
  • Znižuje krvný tlak
  • Znižuje riziko vzniku cukrovky
  • Pomáha znížiť hmotnosť
  • Zabraňuje demencií

Takže, ktorý zo spánkov je pre vás tým najlepším? A máte radi takéto odpočinky počas dňa? Niektorí ľudia ich preferujú, no naopak, iní zas nie. Medzi ktorých sa radíte vy?


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/zoot-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre