Takto vám dokáže cukor zničiť zdravie a toto sú dôvody, prečo by ste sa mu mali vyhýbať

0

Náš článok začneme veľmi úsmevnou vetou a to takto:
Americkí vedci zistili, že cukor nie je pre naše zdravie taký nebezpečný, ako si myslíme. Po celé desaťročia bol biely cukor považovaný za smrtiacu látku, ktorá je pre človeka veľmi nebezpečná. Nedávno sa však prišlo s trochu iným tvrdením, ktoré dodáva, že dokonca malé množstvo cukru je nevyhnutné pre správne fungovanie nášho tela. Tu sa však musíme zastaviť a povedať si, čo je vlastne malé množstvo. Je to lyžička cukru? Lyžica? Zmrzlina, koláč alebo palacinka? Malé množstvo cukru je naozaj len pár gramov cukru, ktoré dnes nenájdete v sladkostiach. Tam je ho totižto omnoho viac ako len pár gramov. Ak totižto jete príliš veľa zmrzliny, čokolády, koláčov či iných chutných jedál, nezískavate len zbytočné kilá, ale takisto aj predčasné vrásky, akné alebo vážnejšie zdravotné problémy. Ak teda máte rôzne problémy, určite by ste mali znížiť príjem cukru. Radi vám však predtým povieme o niekoľkých mýtoch, ktorým verí mnoho ľudí.

hnedý cukor

Mýtus číslo 1 – cukor zapríčiňuje cukrovku

Pravdou je, že jedenie cukru nevedie k cukrovke. Toto ochorenie je geneticky dané alebo je spôsobené inými problémami. Tvrdenie, že samotný cukor je nebezpečný pre zdravie nie je pravda. V skutočnosti, zdravý človek môže denne konzumovať až 12 lyžíc cukru bez akýchkoľvek negatívnych následkov.

Mýtus číslo 2 – cukor je závislosťou

Tento populárny názor, ktorému veria mnohí ľudia je takisto mýtus. Často sa hovorí, že cukor je návykový tak, ako kokaín. Je to však absurdné, pretože ak človek prestane jesť sladkosti, nebude mať rovnaké príznaky, aké má narkoman. Ľudia nemôžu žiť úplne bez cukru, no dokážu sa držať na uzde a nejesť ho po dlhšiu dobu alebo len v malých dávkach.

Mýtus číslo 3 – musíte prestať jesť cukor na to, aby ste ostali mladí

Ak budete jesť príliš veľa cukru, molekuly kolagénu, ktoré sa nachádzajú vo vašej pokožke budú stále viac a viac krehké, čo znamená znižovanie pružnosti kože. Avšak, ak prestanete jesť cukor úplne, vaša pokožka bude príliš suchá. Najdôležitejšie je počúvať svoje telo a jesť presne také množstvo cukru, ak potrebujete. Nemyslíme to však tak, že by ste to mali preháňať.

šišky

Kedy by ste mali znížiť príjem cukru?

Existujú situácie, kedy by ľudia mali naozaj znížiť príjem cukru. Okrem cukroviniek by ste sa mali v takýchto situáciách vyhnúť aj príjmu jedál, ktoré súvisia s produkciou inzulínu. V akých prípadoch by ste teda mali znížiť príjem cukru?

  1. Keď máte problémy s počatím dieťaťa. Vedci z Harvardskej univerzity zistili, že sladké potraviny znižujú kvalitu vajíčok a tým pádom aj šance na počatie dieťaťa.
  2. Počas tehotenstva – nedávne štúdie ukázali, že matky, ktoré počas tehotenstva jedli veľa cukru, majú vyššie riziko vzniku alergickej astmy.
  3. Častý pocit smädu – pitná voda je najčastejším príznakom toho, že jete veľa cukru. Rovnako ide s týmto problémom ruka v ruke aj svrbivá pokožka. Vysoká hladina cukru v krvi môže spôsobiť suchosť a svrbenie.

Javorový sirup BioCare.sk
Agávový sirup BioCare.sk
Ryžový sirup BioCare.sk

Nahraďte svoj zdroj radosti

Jedenie sladkostí je často zdrojom radosti mnohých ľudí. Sladké totižto stimuluje produkciu endorfínov – hormónov radosti. A čo robí človek, keď sa cíti zle? Siaha po sladkom, pretože vie, že po jeho zjedení sa bude cítiť dobre. Radosť však môžete prijímať aj prostredníctvom iných aktivít, ako napríklad chodenie do prírody, cvičenie alebo stretávanie sa s priateľmi.

biely cukor

Zmiernite svoje chute

Zmiernite svoju chuť na sladké niečím iným, čo má veľmi silnú chuť. Môžete použiť napríklad škoricu, ktorá obsahuje veľmi dobré zložky a môžete takisto regulovať hladinu cukru v krvi.

Nebuďte nervózni

Stres býva často dôvodom, prečo chceme jesť sladkosti. Serotonín, horčík a vitamín D sú látky, ktoré pomáhajú človeku vyrovnávať sa so stresom. Ak ste si uvedomili, že ste nervózni a začnete jesť niečo sladké, zastavte sa. Vyskúšajte fazuľu alebo strukoviny, ktoré obsahujú veľa horčíka. Vitamín B sa nachádza v orechoch, morských plodoch a v kravskej pečeni. Niekedy však nestačí len jedenie, a preto by ste sa mali vedieť upokojiť. Skúste meditovať.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk 

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre