Sú raňajky naozaj tak dôležité, ako každý vraví?

0

Vraví sa, že ľudia, ktorí jedia raňajky, majú menšiu pravdepodobnosť skončiť s nadváhou a priberaním ako tí, ktorí raňajky nejedia. Dôvod je totižto ten, že ľudia v priebehu dňa nejedia tak veľa jedla. Výsledkom tak bola myšlienka, že konzumácia raňajok pomôže zabrániť nárastu telesnej hmotnosti a sú tým pádom dôležité pre tých, ktorí sa snažia schudnúť. Je to však pravda?

raňajky

Jedenie raňajok vám nezaručí to, že schudnete

Vedci z rôznych univerzít analyzovali údaje z rokov 1990 – 2018 a zistili pár zaujímavých vecí. Tou najhlavnejšou bolo asi to, že ľudia, ktoré vynechali raňajky, zjedli menej kalórií a tým pádom vážili aj menej ako tí, ktorí každý deň jedli či už menšie alebo veľké raňajky. V skutočnosti totižto ľudia, ktorí raňajky jedli, zjedli o približne 260 kalórií viac ako ľudia, ktorí neraňajkovali. V priemere tak človek, ktorý raňajkoval, získal 0,5 kilogramu za týždeň.

Ďalší výskum skúmal spojenie a nenašiel žiadnu súvislosť medzi konzumáciou raňajok a udržaním hmotnosti u žien alebo u mužov. Niektorí, ktorí raňajky konzumovali, dokonca vedeli schudnúť.

Bezlepkové vločky BioCare.sk
Sušené ovocie BioCare.sk
Včelí med BioCare.sk

Jedenie raňajok však môže mať určité výhody

Niektoré výskumy však zistili, že jedenie raňajok môže byť dôležité pre zníženie rizika diabetu 2. typu. Jedenie raňajok môže tiež pomôcť zvýšiť energiu pri cvičení, zvýšiť výkon pri rôznych prácach alebo úlohách, ktoré si vyžadujú napríklad pamäť alebo pozornosť.

Je tiež potrebné poznamenať, že niekoľko štúdií zistilo, že ľudia konzumujúci raňajky majú nižšie BMI ako tí, ktorí jedli ako prvé jedlo obed či večeru.

jedlo

Raňajky sú len ďalší čas, kedy jeme kalorie. Aby sme predišli nárastu telesnej hmotnosti, musíme sledovať celkový príjem kalórií a prispôsobiť ho potrebám kalórií. Okrem toho, mnohí vedci poznamenávajú, že rozhodnutie o jedení alebo preskočení raňajok je individuálne. Mnohí totižto raňajky nemajú radi, pretože sú skôr po raňajkách unavení a chce sa im spať.

Ak budete jesť raňajky, stavte na správny pomer všetkých makronutrientov a jedzte zdravo. Vyhýbajte sa jedlám, ktoré majú obrovské množstvo cukrov alebo nezdravých tukov. Tých zdravých sa však nemusíte báť. Mnohí vedci a odborníci radia, aby ste stavili na jogurt, ovocie, orechy alebo celozrnné pečivo so zeleninou či vajíčkami. Všetky jedlá sú však správnou kombináciou bielkovín, tukov a vlákniny.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre