Spánkové polohy, ktoré vám pomôžu zbaviť sa bolestí

0

Spánok je pre človeka veľmi dôležitý. Ak ho nemá dostatok, môže sa to prejaviť nielen na jeho výkone počas dňa, ale takisto aj na zdraví. Zdravý človek by mal mať aj zdravý spánok a počas noci spať minimálne sedem hodín. Nie každý má však dobrý a tvrdý spánok, počas ktorého si telo oddýchne.

Zaujímavosťou je, že poloha pri spánku je často dôvodom, prečo človek dobre nespí. Bolesť chrbtice či krku, nesprávna poloha hlavy alebo len jednoducho nepohodlie sú všetky symptómy nekvalitného a zlého spánku. Približne 80% populácie trpí bolesťami chrbta aspoň raz v živote. Existujú dve situácie a to tie, kedy buď s týmto problémom bojujete alebo sa snažíte ignorovať ho. Najlepšie však bude, ak sa problémom nevyhýbate, pretože môžu spôsobiť rôzne chronické poruchy.

nohy

My sme si pre vás pripravili základné polohy, na ktoré by ste mali staviť podľa toho, aké bolesti chrbta máte.

Na bolesť krku a vrchu chrbta

Bolí vás krk alebo chrbát zvrchu? Stavte na vyšší vankúš, vďaka ktorému budete mať hlavu na vyššej polohe. Ležte na chrbte, pod kolená si dajte ďalší vankúš alebo niečo, vďaka čomu budete mať kolená trochu vyššie.

Spanie na chrbáte rozloží vašu váhu rovnomerne na každú časť tela. Týmto spôsobom vyvíjate menší tlak na lokalizované oblasti ako je krk a horná časť chrbta. Funguje tiež na zladenie chrbtice a vnútorných orgánov. Trik je taký, že si dáte vankúš ako podporu krku a ďalší na podporu kolien, čo pomôžu udržať prirodzenú krivku chrbtice.

Na bolesť úplne celej chrbtice

Poloha, kedy ležíte na bruchu, hlavu máte položenú na vankúši a pod bruchom máte vankúš, je skvelá na spanie pre ľudí, ktorí majú bolesti po celej chrbtice alebo je pre nich ťažké spať v inej polohe. Pridajte si jednoducho vankúš pod brucho a môžete aj pod hornú časť panvy. Uistite sa, že vankúš nie je príliš hrubý. Výsledkom je, že budete môcť spať, zatiaľ čo podpora vankúša pod bruchom znižuje tlak na chrbát. Žiadne výsledky? Vyskúšajte vyhodiť vankúš spod hlavy.

Na spánok je potrebné mať aj dobrú posteľ. Tri modely sme pre vás pripravili aj my:
Posteľ s úložnými priestormi Asko.sk
Posteľ s nočnými stolíkmi Asko.sk
Posteľ Arte Asko.sk

Na bolesť spodnej chrbtice

Poloha je jednoduchá, stačí si ľahnúť na jeden bok a medzi kolená si dať vankúš. Keď spíte na jednej strane, budete nútiť svoju chrbticu k zakriveniu v neprirodzenej polohe. Ak však pridáte jeden vankúš medzi kolená, prenesiete váhu. Najlepšie spravíte ak nohy aj mierne ohnete. Týmto spôsobom preskočíte bolesť, ktorú by si odniesla spodná časť chrbátu. Udržíte si aj prirodzené zakrivenie, kým sa nezobudíte.

spánok

Bolesť bedier

Ak trpíte bolesťou v bedrovej oblasti, ktorá sa nachádza na spodnej časti chrbta, je lepšie, ak budete spávať v sedavej polohe. Odstránite tak napätie a bolesť z tohto miesta. Poloha je jednoduchá. Stačí ak sa posadíte do mierneho sedu, za seba si dáte vankúše a pod nohy takisto. Jeden pol kolená a jeden pod chodidlá. Vytvoríte si tak dostatočnä podporu na prispôsobenie prirodzenému zakriveniu chrbtice. Pre väčšie pohodlie umiestnite pod kolená a nohy viac vankúšov.

Napäté nervy

Poloha, pri ktorej človek leží na jednej strane a kolená má pritahnuté k bruchu je dobrá na napäté nervy. Skúste túto pozíciu, ktorá vám umožní rozšíriť si priestor medzi každým stavcom a posunúť ich do pôvodnej polohy. Ohýbanie trupu takto zmierni tlak na vaše nervy a zbaví vás bolesti chrbta.

Zmena polohy je náročná, chce to plán

Možno si myslíte, že je jednoduché zmeniť to, ako spíte, no verte nám, nie je to. Vo svojej polohe totižto spíte niekoľko rokov stále, a preto si musíte na novú polohu zvyknúť. Akonáhle sa zobudíte bezbolestne v novej polohe, viete, že je to tá správna a pomaly sa učte, ako ju považovať za svoju prirodzenú.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/asko-nabytok-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre