Potrebujete viac vitamínu A? Toto sú znaky, ktoré vyše telo vysiela, keď ho máte nedostatok!

0

Na to, aby mohol človek a jeho telo správne fungovať, potrebuje všetky vitamíny v dostatočnom množstve. Za dobrým zrakom, účinným reprodukčným systémom a zdravou pokožkou je práve vitamín A. Ten je prítomný v širokej škále potravín, no existuje určité riziko, že ho môžete mať nedostatok. Aké sú znaky jeho nedostatku?

pleť

Suchá pokožka

Vitamín A je jedným z hlavných prvkov, ktoré telo potrebuje na opravu kožného tkaniva a jeho hydratáciu. Veľmi častým príznakom nedostatku vitamínu A je výskyt ekzému, ktorý sa objavuje, keď je pokožka tak suchá, že sa červenkasto zafarbí. Okrem toho, nedostatok vitamínu A značí aj suchá pokožka.

Zlé videnie počas noci

Nasledujúci signál je jedným z najčastejších. Je taktiež známy ako nyktalopia. Nyktalopia je problém s očami, ktorý sťažuje videnie v tme. V slabo osvetlených miestnostiach je ostrosť oslabená a je nemožné spracovať tmavé obrazy.

Akné

Ako bolo uvedené vyššie, vitamín A opravuje kožné tkanivo. Ak nie je k dispozícii, tvár môže byť suchá, kvôli čomu môže produkovať nadmerný olej. Nadmerný olej má za následok akné a problémy s pokožkou. Vitamín A sa preto často používa na liečbu problémov súvisiacich s akné.

Problémy s počatím

Ak máte problémy s počatím, môže byť príčinou nedostatok vitamínu A. Reprodukčné systémy mužov a žien fungujú najlepšie, ak máte dostatok vitamínu A. Ak sa snažíte o dieťa, mali by ste jesť potraviny bohaté na vitamín A. Tehotné ženy by tento vitamín mali vo svojej strave taktiež sledovať, pretože s vitamínom A sú spojené aj mnohé potraty.

Potrebujete doplniť vitamín A v tabletkách? Vyskúšajte tieto:
Jamieson Vitamín A + D Premium DrMax.sk
Walmark Vitamín A MAX DrMax.sk
EDENPharma Vitamín A + D DrMax.sk

Zlé hojenie rán

Telo vie liečiť rany v krátkom čase vďaka produkcii kolagénu. Práve vitamín A pomáha pri jeho výrobe. Ak si všimnete, že vaša pokožka má problémy s hojením rán, mali by ste skontrolovať, či konzumujete dostatok potravín s vitamínom A, ako je mrkva, pomaranče, mlieko a červené mäso.

pery

Pomalý rast

Jeden zo znakov, ktorým by sme mali venovať najväčšiu pozornosť, najmä u dojčiat a detí, je pomalý rast. Konzumácia vitamínu A je dôležitá najmä od tretieho mesiaca tehotenstva. Nezabudnite taktiež vitamín podávať dieťaťu počas prvých rokov jeho života. Vitamín je totižto zodpovedný za vývoj zraku a imunitného systému, ako aj za rast tela a fyzických zmien dieťaťa.

Suché oči

Jedným z najdôležitejších príznakov nedostatku tohto vitamínu je neschopnosť vyvolať slzy a zvlhčiť očné buľvy. Ak toto nepohodlie pretrváva, môže viesť k úplnému oslabeniu rohovky a strate zraku.

Kde vitamín A nájsť?

Zahrňte do svojho jedálnička nasledujúce potraviny a rýchlo si všimnete zmeny vo vašom tele!

  • Vajcia: varené vajíčko obsahuje 8 % dennej dávky vitamínu A
  • Losos: v 100 gramoch je potrebných až 149 % denného príjmu vitamínu A
  • Špenát: šálka uvareného špenátu obsahuje 105 %
  • Sladké zemiaky: tie sú najlepším z najlepších zdrojov vitamínu A. V jednej šálke týchto zemiakov nájdete až 122 % dennej dávky.
  • Mrkva: v jednej šálke je 148 %

Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/drmax-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre