Potraviny, ktoré vám úplne zmenia život! (2. časť)

0

Plánujete využiť posledné dva mesiace naplno a konečne schudnúť do plaviek? Ak sa vám to na začiatku roku nepodarilo a stále ste to odkladali na neskôr, možno ste si práve uvedomili, že čas naozaj neúprosne a rýchlo letí. Je tu pomaly koniec apríla a do plavkovej sezóny nám ostáva už len dva a pol mesiaca. Tak čo, dáte to dolu?

Pri chudnutí je dôležité vedieť, ktoré potraviny môžete a ktoré nie. Je samozrejmé, že ak chcete redukovať váhu, nebudete jesť vyprážané jedlá, fastfoody či iné, pre niekoho veľmi chutné jedlá. Sladkostiam, bielej múke či cukrom by ste sa mali vyhýbať kilometrovými oblúkmi a zaradiť veľa zeleniny a ovocia. Tieto klasické a staré pravidlá ovláda asi každý z nás. Dobré je však vedieť, ktoré potraviny vám pomôžu aspoň trochu schudnúť a nakopnúť metabolizmus.

Jablká

Jablká patria medzi to najklasickejšie ovocie, ktoré by ste u nás mohli zohnať. Dá sa tu veľmi jednoducho vypestovať. Domáce jablká sú najlepšie, no ak si kúpite nejaké v supermarkete, a vyberiete dobre, môžete nájsť veľmi chutné kúsky, ktoré vám budú chutiť. Vďaka jablkám pomôžete svojmu tráveniu. Všetka potrava, ktorú ste zjedli sa rýchlejšie spracuje. Je to najmä kvôli tomu, že jablká obsahujú vysoký podiel vlákniny, ktorá je skvelá pre váš tráviaci trakt. Ak máte radi jablká, určite na ne pri diéte stavte.

Artičoky

Počuli ste o zaujímavej zelenine s názvom artičoky? Ak nie, určite neurobíte zle, ak ju v obchode niekedy pohľadáte. Artičoky patria medzi zeleninu, ktorá je celkom rafinovaná. Pod svojimi tuhými zelenými listami ukrýva maslové srdiečko. To je veľmi chutné a vhodné do šalátov alebo zdravých, zeleninových jedál. Táto zelenina obsahuje vysoký podiel vitamínu C, draslíka a kyseliny listovej.

Čučoriedky

Čučoriedky patria medzi ovocie, ktoré sa u nás vyskytuje v supermarketoch vo veľmi malých balíčkoch za vysoké ceny. Často však nechutí vôbec tak dobre, ako by malo. Ak niekedy budete môcť, určite si skúste zakúpiť čučoriedky z trhu, kde sú čerstvé a nie sú umelé. Chutia presne tak, ako by mali a najmä, majú všetky vitamíny, ktoré vám pomôžu pri chudnutí a udržovaní zdravia. Čučoriedky sa považujú za jeden z najznámejších antioxidantov, ktorý má vysoký obsah vlákniny. Tá vás udrží dlhšie sýtych. Majú takisto vysoký obsah mangánu, ktorý urýchľuje metabolizmus a znižuje stres a napätie v organizme.

Čučoriedkový sirup
Čučoriedková šťava
Čučoriedkový čaj

Mrkva

Mrkva je koreňová zelenina, z ktorej sa dá vyrobiť nespočetné množstvo jedál. Či už ju máte radi surovú, na pare alebo v šaláte je len na vás, no určite si ju doprajte aspoň niekoľkokrát za týždeň. Okrem toho, že je skvelá na oči, ako sme sa mohli dozvedieť od svojich rodičov či starých rodičov, ktorí nám ju stále pchali do taniera, keď sme boli malí, má 3-krát viac antioxidantov ako iná zelenina.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre