Nemôžete dobre spávať, no neviete kvôli čomu to je? Máme pre vás odpoveď!

0

Článkov ohľadom spánku sa popísalo naozaj veľmi veľa a my sme vám sem priniesli niekoľko zaujímavostí takisto. Pravdou však je, že mnohí ľudia trpia zlým spánkom alebo nedostatkom spánku a sami nevedia prečo. Ešte predtým, ako začnete aj vy riešiť problémy so spánkom pomocou rôznych liekov a tabletiek, mali by ste zistiť naozajstnú príčinu, kvôli ktorej problémy vlastne máte.

Nemáte dostatok spánku a neskôr ste unavení počas celého dňa? Možno si myslíte, že ísť si skôr ľahnúť vyrieši úplne všetky problémy. Opak je pravdou. Existuje totižto niekoľko faktorov, ktoré ovplyvňujú kvalitu vášho spánku a ak sa problémov nezbavíte, mohli by ste sa každým dňom cítiť stále horšie a horšie.

losos

Idete spať hladní

Samozrejme, nie je dobré ak sa človek naje a ide si hneď ľahnúť. Dobré však nie je ani to, keď si idete ľahnúť s úplne prázdnym žalúdkom. Možno váš životný štýl alebo vaša diéta hovoria, aby ste po 6 hodine poobede už nič nejedli, no je to veľký omyl. Posledné jedlo pred spaním by ste mali mať približne dve až tri hodiny pred spánkom. Ak teda nechodíte spať o 9 hodine večer, určite si môžete dať večeru aj o 7 hodine.

Keď ste hladní, budete zle spať. Ak máte doma nejakú maličkosť, ako zdravú tyčinku alebo podobne, mali by ste si ju dať napríklad hodinu pred spánkom. Táto “chuťovka” poskytne vášmu telu dostatok energie, ktorá vám pomôže zaspať. Zvýšenie hladiny inzulínu v krvi vedie k produkcií serotonínu, hormónu, ktorý ovplyvňuje kvalitu spánku. Najlepšie potraviny pred spaním, ktoré máte určite aj doma, sú orechy alebo nie príliš sladké ovocie, medzi ktoré sa radí napríklad to bobuľové.

Sivo-biele pyžamo ZOOT.sk
Pánske pyžamo ZOOT.sk
Dámske pyžamo ZOOT.sk

Počas dňa si pospíte

Zdravý dospelý človek si nepotrebuje počas dňa ľahnúť a pospať si. Ľudia však často zaspávajú pred televíziou alebo v autobuse. Ak si však počas dňa dávate krátky spánok, kvalita nočného spánku sa môže zhoršiť. Existuje aj druh nespavosti, ktorý sa vyskytuje počas víkendov. Je to vtedy, keď osoba spí príliš dlho a v nedeľu večer následne nedokáže zaspať. To má za následok veľmi ťažké pondelkové ráno.

Ak máte pocit ospalosti počas dňa, znamená to, že by ste sa mali na nejaký čas postaviť, natiahnuť si nohy a prejsť sa. Prietok kyslíka sa zvýši, krvný obeh sa zlepší a vy sa budete cítiť sviežo.

spánok

Neraňajkujete

Mnohí ľudia si myslia, že raňajky nemajú so spánkom nič spoločné, pretože sú od neho “dostatočne ďaleko”, no opak je pravdou. Raňajky totižto zapínajú naše biologické hodiny. Po tom, ako telo dostane určitú energiu do hodiny od prebudenia, v tele sa začne odpočítavať čas do večera, kedy si idete ľahnúť.

Raňajky regulujú aj metabolizmus. Ak budete mať teda dlhé prestávky medzi jedlami alebo raňajky vynecháte, mozog si myslí, že bude veľmi dlho hladný a vytvára stresové hormóny ako kortizol a adrenalín, ktoré spôsobujú nespavosť.

Neporiadok

Možno to znie zábavne až neuveriteľne, no nepriadok, ktorý máte vo svojej izbe alebo v spálni dokáže urobiť naozaj veľké problémy s vaším spánkom. Neporiadok totižto ovplyvňuje naše podvedomie. Predpokladá sa, že náš mozog si zapamätá úplne všetko, čo nás obklopuje. Ak je teda posledná vec, ktorú ste videli pred spaním chaos a neporiadok, rovnaký bude aj váš spánok. Inak to nie je ani pre spanie v špine a bordeli. Práve preto je čistota a poriadok jednou  z najdôležitejších vecí.

nohy

Spíte vo vysokých teplotách

V lete s tým nespravíme asi nič, ale počas zimy si teplotu v izbách môžeme regulovať. Je veľmi ťažké povedať nie teplej a vyhriatej spálni, ak nemáte radi zimu. Myslite však na svoj spánok a zdravie. Vysoká teplota znižuje kvalitu spánku, a preto je v zime najlepšie, ak si miestnosť vyvetráte a jemne znížite teplotu.

Spíte na bruchu

Každý človek má svoju obľúbenú polohu na spanie a mnohé psychologické testy práve pomocou týchto polôh vyhodnocujú, aký človek v skutočnosti je. Okrem toho existujú aj dobré a zlé polohy na spanie.

Ľudia sa najlepšie vyspia, ak spia na boku alebo na chrbte. Pozícia na bruchu je považovaná za najhoršiu polohu, pretože sa v nej miecha a svaly neuvoľňujú, hrudník je stlačený a dýchanie je omnoho ťažšie. Táto poloha je obzlášť veľmi zlá pre ľudí, ktorí majú kardiovaskulárne ochorenia, pľúcne ochorenia alebo aterosklerózu.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/zoot-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre