Nemáte čas na dlhé cvičenie? Stavte na kratšie a intenzívnejšie!

0

Nie všetci majú čas na zdĺhavé cvičenie, ktoré trvá hodinu alebo dve. Mnohí pracujú celé dni a sú radi, že stíhajú vôbec prísť domov. Niektorí zas majú dlhú školu a skĺbiť všetko ostatné spolu s cvičením nie je možné. Ak aj vy túžite konečne si vytvarovať postavu a schudnúť pár kilogramov, nemusíte cvičiť dlhé hodiny vo fitness centrách alebo doma. Stavte na intenzívne, no za to krátke cvičenie, ktoré môžete jednoducho robiť aj doma.

Intenzívne a krátke cvičenie sa začalo už dávnejšie spomínať práve s ľuďmi, ktorí nemajú čas na dlhé cvičenie, no chcú byť zdraví a mať skvelú postavu. Okrem toho, že vďaka cvičeniu budete vyzerať dobre, rovnako sa budete dobre cítiť a takisto budete mať aj omnoho silnejšiu imunitu a choroby vás budú obchádzať naozaj veľmi dobre. Stavte na krátke a intenzívne cvičenie aj vy a uvidíte, že budete spokojní. Máme pre vás totižto pár tipov, vďaka ktorým si zacvičíte naozaj veľmi dobre a plnohodnotne.

Aké dlhé má byť cvičenie?

Možno sa pýtate, aké dlhé by malo byť vaše cvičenie, pri ktorom sa stihnete zahriať, dobre si zacvičiť a zároveň aktivovať aj nejaké tie svaly, vďaka ktorým si vytvoríte aj svalovú hmotu. Všetko však závisí od toho, aké intenzívne tréningy sú. Pri náročnom cvičení s názvom HIIT (high intensity interval training) vám stačí napríklad iba 20 minút. Počas tejto doby sa vaše telo stihne skvelo zahriať a budete sa cítiť omnoho lepšie, ako pri dlhom cvičení.
Ak stavíte na intenzívny tréning, no nie je tak intenzívny ako HIIT, doba 30 minút je adekvátna na zahriatie tela a dobré zacvičenie. Nezabúdajte však, že aj prestávky medzi jednotlivými cvikmi sú potrebné a nemusíte celých 30 minút neustále cvičiť. Telo potrebuje aj počas cvičenia trochu vydýchnuť, nabrať za pár sekúnd sily a pokračovať v cvičení.
Práve cvičenie dlhé polhodinu je jedno z tých najčastejších. Takýto čas si určite viete pre seba z celého dňa ukradnúť, aj keby ste mali cvičiť napríklad večer.

Posilňovanie

Na výber máte z dvoch kategórií a to posilňovanie alebo kardio. Pri kardio cvičení spaľujete omnoho viac, ako pri klasickom posilňovaní. Pri posilňovaní však budujete svalovú hmotu a po cvičení svaly spaľujú ďalšie kalórie. Po kardio cvičení spaľujete len vtedy, keď cvičíte. Práve z tohto dôvodu je najlepšie, keď stavíte na kombináciu oboch týchto prvkov. Aj posilňovania aj kardia zároveň.
Ak radi stavíte len na posilňovanie, určite niečo spálite aj pri ňom. Výhodou posilňovania je to, že si vybudujete svalovú hmotu, ktorá vám vytvaruje vašu postavu omnoho lepšie, ako len klasické kardio cvičenie, pri ktorom iba spaľujete.
Pri takomto cvičení však nemusíte zdvíhať ťažké váhy, stačí, ak budete posilňovať napríklad so svojou vlastnou váhou. Medzi takéto cviky patrí napríklad zdvíhanie na hrazde, push-ups, drepy… Cvikov na posilňovanie s vlastnou váhou nájdete naozaj neúrekom, a preto vám netreba ani žiadne činky doma.
Ak však chcete staviť na cvičenie s váhami, na domáce cvičenie vám budú stačiť aj menšie váhy, s ktorými si vytvarujete postavu naozaj veľmi dobre.

Čierne legíny na cvičenie ZOOT.sk
Červené legíny na cvičenie ZOOT.sk
Modré legíny na cvičenie ZOOT.sk

HIIT cvičenie

HIIT alebo aj kardio cvičenie je cvičenie, pri ktorom spaľujete naozaj veľmi dobre a je to najlepšie cvičenie na chudnutie. Rovnako na tom je napríklad aj beh, bicykel či korčule. Mnohí ľudia za cieľom chudnutia cvičia len tento druh cvičenia, no mali by ste ho kombinovať s posilňovaním. Prečo? Odpoveď je jednoduchá. Vaše telo potrebuje aj svalovú hmotu na to, aby ste mali vašu postavu dobre vytvarovanú. Rovnako, svaly spaľujú omnoho lepšie, ako len vaše telo, ktoré by cvičilo neustále kardio. Práve preto, ak chcete spaľovať a dobre cvičiť, nemali by ste zabúdať na kombináciu oboch týchto elementov.

Krátke cvičenie je intenzívnejšie

Mnohokrát je krátke cvičenie omnoho lepšie, ako dlhé a úmorné, pri ktorom by ste sa ničili. Ak totižto cvičíte intenzívne, telo dokáže ísť naplno len nejakú dobu. Práve preto pri dlhom cvičení na konci telo už nie je tak výkonné a vy máte pri krátkom cvičení podobné a niekedy až rovnaké výsledky, ako pri dlhom.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/zoot-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre