Ľanové semienka: Superpotravina, o ktorej len málokto tuší

0

Asi každý z nás veľmi dobre pozná ľanové semienka, ktoré doma určite má, no nepoužíva ich tak často. Ak aj vy neviete, čo s nimi, určite stavte na pár trikov, ktoré vám dnes dáme, pretože majú naozaj veľké benefity, o ktorých si povieme takisto.

Ľudia, ktorí milujú zdravú stravu nedajú dopustiť na ľanové semienka, ktoré sú veľmi zdravé a hodia sa do mnohých jedál. Nevýhodou je najmä to, že ak ich nepripravíte správne, z tela sa jednoducho vyplavia bez toho, aby zanechali nejaké zdravé plusy. Síce sú malé, sú plné vitamínov, ktoré z nich musíte poriadne “vyšťaviť”, aby ste z nich koniec koncov mali výsledok.

Ich výhoda

Výhod majú hneď niekoľko. Ľanové semienka sa používali v kuchyni už od nepamäti najmä vďaka vláknine, ktorú mnoho jedál v tej dobe nemalo. Síce sú veľmi malé, obsahujú plno vitamínov a minerálnych látok, ktoré naše telo potrebuje. V skutočnosti, tri polievkové lyžice ľanových semienok vám zaručia dostatok omega-3 mastných kyselín, vlákniny, proteínov, vitamínu B1 či mangánu. Okrem týchto hlavných zložiek však majú semienka toho ešte viac. Sú plné železa, fosforu, selénu, draslíka, medi a zinku.

Ľanový olej BioCare
Ľanové semienka BioCare
Ľanové krekry RAW BioCare

Ako na ne?

Dôležité je aj to, ako ich pripravíte, aby ste z nich využili všetky benefity. Aby sa vám to podarilo, zomeľte ich v mlynčeku na kávu alebo sa ich snažte dôkladne rozhryznúť. Niekedy to však nejde úplne najlepšie, a preto by ste ich mali predsa len rozomlieť. Nezabúdajte však, že semienka by ste mali mlieť tesne pred konzumáciou, aby sa nepokazili a nemali zlé účinky namiesto tých dobrých. Pre dospelého je odporúčaná denná dávka dve polievkové lyžice.

V akej forme ich konzumovať?

Vyskúšajte napríklad prírodné semienka, ktoré jednoducho rozomeliete alebo poriadne rozhryziete. Môžete ich však jesť aj naklíčené. Semienko jemne navlhčite a máte hotovo! Drvené semienko je ešte lepšie ako prírodné. Sami si ho namieliete. Odvar z ľanového semienka je takisto skvelý. Stačí ak si jednu čajovú lyžičku semienka zalejete 0,5 l horúcej vody a necháte 15 minút lúhovať. Výborný je však aj ľanový olej, ktorý môžete používať napríklad do šalátov.

Benefity

To, aké vitamíny a minerálne látky sme si spomenuli už vyššie, no okrem toho majú skvelé benefity, ktoré sa vám budú určite páčiť. Vďaka vysokému obsahu vlákniny budete mať zdravé trávenie. Pomáha vstrebávaniu živín a tým podporuje aj činnosť čriev.
Ďalšou výhodou je aj to, že znižujú riziko niektorých druhov rakoviny. Lekári totižto predpokladajú, že dokážu znížiť niekoľko druhov rakoviny ako napríklad prsníka u žien.
Potrebujete čisté tepny? Aj to budete mať práve vďaka ľanovému semienku.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre