Jednoduché spôsoby, ako si zlepšiť spánok

0

Prednedávnom sme vám priniesli článok, v ktorom sme spomínali, ako si zlepšiť svoj spánok. Spánok je veľmi dôležitý, a preto tu pre vás máme dnes ďalšie rady, ktoré môžu na vás perfektne sedieť a veľmi jednoducho sa vám budú hodiť. Ak nemáte dostatočne kvalitný spánok, mali by ste staviť na nejaké rady, vďaka ktorým si ho zlepšíte raz a navždy. Mnohokrát je nedostatok spánku veľkým problémom, kvôli ktorému nemáte dostatok energie, ste unavení a podráždení. Zlepšiť váš deň vám pomôže určite aj dostatok kvalitného spánku, vďaka ktorému budete môcť robiť všetko, čo máte radi. Toto je pár ďalších tipov, vďaka ktorým sa vyspíte doružova.

Alkohol a kofeín určite nie!

Pijete veľmi veľa kávy alebo si občas radi vypijete nejaký ten alkohol? Určite by ste sa obom látkam mali vyhýbať. Mnoho alkoholu síce utlmuje mozog a tým aj centrálny nervový systém, no vy sa ospalo len cítite. Možno rýchlejšie zaspíte, no určite si pamätáte dni, kedy ste to trochu prehnali s alkoholom a na ďalší deň ste sa cítili, akoby ste neprespali ani dve hodiny a pritom ste spali viac ako desať. Nie je to nič nové, a preto by ste mali určite alkohol zo svojho denného režimu vyhodiť.
Pri káve je to asi samozrejmé a každý o nej vie. Kofeín ostáva v tele až šesť hodín, kým sa vstrebe, a preto by ste mali myslieť na to, že ranná šálka kávy vám úplne stačí a netreba ju piť už večer.

Bavlnené obliečky 4home.sk
Modrá bodkovaná deka 4Home.sk
Pruhovaný vankúš dekoračný 4Home.sk

Príliš vysoká alebo príliš nízka teplota

V miestnosti, v ktorej spíte, by mala byť aj ideálna teplota, pri ktorej vám nebude ani príliš teplo, no takisto ani príliš zima. Mnohokrát sa totižto stáva, že ľudia zabúdajú na túto dôležitú podmienku. V lete sa nám častokrát zle spí práve kvôli vysokým teplotám, ktoré nás sužujú. V zime sa mnohým ľuďom spí omnoho lepšie. Dôvod je najmä ten, že do izby prúdi čerstvý a svieži vzduch.

Tabletky na spanie? Radšej nie

Myslíte si, že vám tabletky na spanie pomôžu? Je to skôr opačne. Tabletky vám možno pomôžu zaspať raz, či dvakrát, no mali by byť len krajným riešením pre tých ľudí, ktorí trpia chronickou a dlhodobou nespavosťou. V prípade, že ňou trpíte, mali by ste vyhľadať lekára a špecialistu a nie kupovať nejaké lieky, ktoré vám padnú ako prvé do ruky.
Ak však chronickú nespavosť nemáte a občas len neviete dobre zaspať, určite po tabletkách nesiahajte. Telo si na ne totižto dokáže spraviť závislosť a po pár dňoch užívania si na ne zvyknete a vôbec vám nebudú pomáhať.

Nepracujte v spálni

Mnohí ľudia radi vezmú notebook či mobil do postele a pracujú z nej. Tento priestor je určený pre spánok a nie pre prácu. Váš mozog si spojí toto miesto s veľmi stresovými situáciami, z čoho v konečnom dôsledku vznikne len to, že nebudete môcť na svojom, inak obľúbenom mieste, zaspať. Rovnako by ste nemali pozerať ani do notebooku či smartfónu, keď si idete ľahnúť. Svetlo z týchto obrazoviek totižto znižuje hladinu hormónu s názvom melatonín a vy potom spať určite nebudete.

Majte nejaký harmonogram

Ak nepracujete na nočné a denné smeny, určite si môžete nastaviť harmonogram, podľa ktorého budete spávať. Zadajte si čas, v ktorý budete chodiť spávať počas týždňa a snažte sa ho dodržiavať. Mnohokrát sa totižto stáva, že telo je úplne pomýlené a nevie, kedy je vhodná doba na odpočinok. Ak však budete vysielať správne signály vášmu telu, pochopí vás a vy sa vyspíte každý deň veľmi dobre.

Necvičte tesne pred spánkom

Chodíte radi cvičiť tesne pred spaním? Určite to nerobte. Po cvičení prichádza nával adrenalínu a energie, ktorý vám znemožní spánok. Relaxačné cvičenia ako napríklad joga, však robiť môžete a dokonca vám zaspať pomôžu.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/4home-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Som študentka, večná optimistka a milovníčka dobrého jedla. Rada píšem články na všetky témy, ktoré sa mi dostanú pod ruku. Milujem varenie, čítanie a z hudby Imagine Dragons či One Republic :)

Komentáre