Jedlo sa posledné roky stalo niečím viac. Či už si to chceme priznať alebo nie, určite sa vždy potešíme dobrému jedlu. Ak dobre vyzerá, odfotíme si ho. Veď prečo nie? A keď už máme tú fotku v mobile, prečo ju nehodiť na sociálne siete? Vďaka tomu sa stáva z jedla doslova populárna vec, ktorú “lajkujú” všetci naokolo.
Radi fotíte jedlo a neskôr ho dávate na Instagram, Twitter alebo Facebook? Máte základňu fanúšikov, ktorá sa teší len na to, ako konečne zas niečo pridáte a oni budú môcť slintať nad vaším výtvorom? Alebo ich inšpirujete svojimi receptami? Ak nie ste na vlne food stylingu a nedávate každý deň fotky svojho jedla na internet, jednoducho nie ste dosť “cool”.
Jedlo ako umenie
Jedna výhoda sa však v tomto druhu fotenia vyskytuje. Z jedla sa stáva umenie a mnohí sa snažia vytvárať niečo nové. Práve vďaka tomuto je “food styling” alebo po slovensky, dekorovanie jedla, kreatívna práca, vďaka ktorej sa stali mnohí, aj mladí ľudia, populárni. Majú tak nejaký koníček a záujem o niečo nové.
Mladí ľudia sú dnes skoro stále na mobiloch, sociálnych sieťach a počítačoch. Práve kvôli tomu je výhodné, že sa začali zaujímať aj o jedlo. Síce je to stále spojené s virtuálnym svetom, podporuje to aj ich kreativitu.
Zarábajte jedlom a nevarte!
Keď sa povie, že niekto zarába pomocou jedla, asi vás napadne, že je kuchár, cukrár alebo jednoducho varí. Dnes však môžete zarábať na jedle aj keď nevaríte. Stačí, ak si pôjdete sadnúť do nejakej štýlovej reštaurácie či kaviarne, kde si objednáte jedlo, kávu či nejaký nápoj. Ten potom zo správneho uhlu vyfoťte, trochu upravte a uverejnite na svojej sociálnej sieti. Ak budete mať krásne fotky, uvidíte, že si vás publikum jednoducho nájde. Práve vďaka veľkému publiku si môžete začať prostredníctvom sociálnych sietí zarábať.
Inšpirácia zo sveta
Keď sa pozriete na sociálne siete, uvidíte, že na väčšine fotografií nájdete jedlo. Či už sladké, slané alebo nejaké nápoje, milióny fotiek, ktoré visia na internete si zamilujete. Naša doba je pre staršie generácia nepochopiteľná. Kým v minulých rokoch bývalo jedlo len na uspokojenie hladu, dnes sa stáva veľkou hviezdou. Vďaka jedlu tak zarábajú nielen veľkí šéfkuchári po celom svete, ale aj obyčajní ľudia, zákazníci, ktorí si prišli užiť jedlo a voľný čas.