Fotografie na Instagrame o vás vypovedajú omnoho viac, ako si možno myslíte!

0

Približne 500 miliónov ľudí po celom svete používa Instagram každý jeden deň. Táto sieť prestala byť už len klasickým digitálnym albumom pred veľmi dlhým časom. Sieť je miestom, kde sa predáva, inzertuje a propraguje všetko od ponožiek až po mobilné telefóny. Pre mnohé stránky je Instagram perfektným materiálom na výskum. Ukázalo sa totižto, že fotografie a filtre, ktoré používate vo vašich príspevkoch, môžu o vás povedať omnoho viac, ako len to, čo si myslíte. Dokonca, vedia povedať mnoho aj o vašom zdraví. Dnes sme si pre vás pripravili článok, v ktorom vám ukážeme pár zaujímavých výsledkov tohto výskumu.

Farba fotografie a filter, ktorý používate

Vedci z Univerzity Sungkyunkwan analyzovali profily 179 ľudí (celkom 25 394 fotografií). Štúdia sa zamerala na farbu ako na jeden z kľúčových prvkov štýlu. Všimli si, že ľudia vo vzťahoch uverejňujú fotografie jasných farieb a častejšie, než užívatelia, ktoré partnera nemali alebo nemajú. Jasné filtre na fotografiách tiež používajú viac extroverti ako ľudia náchylní k narcizmu.

Sony Xperia XZ2 Alza.sk
iPhone 7 128GB black Alza.sk

Výskumní pracovníci z Harvardskej univerzity a Vermontskej univerzity analyzovali 43 950 fotografií užívateľov Instagramu a zistili, že depresívni ľudia majú tendenciu posieľať fotografie a uverejňovať ich častejšie. Navyše, ich tvár je hlavným zameraním. Takisto nepoužívajú ani filtre, ktoré ostatní často používajú. Fotografie ľudí s depresiou majú viac tmavých, modrých a sivých odtieňov. Tiež uprednostňujú čiernobiele fotografie.

Téma fotografie

Ste niekto, kto nemá rád nekonečné fotografie potravín a jedál vo vašom Instagram Feed? Ukázalo sa, že môžu byť prospešné. Výskumníci dospeli totižto k záveru, že ľudia, ktorí zdieľajú fotografie ich potravín a receptov, ktoré pripravujú, majú lepší a zdravší životný štýl. Dokonca sa im darí aj schudnúť.

View this post on Instagram

瓜子雞湯 這道瓜子雞湯 不需要電鍋 也不需要長時間燉煮 可以很快速地 馬上上桌 是很不錯的暖身體大菜 如果喜歡任何料 都很適合加進去 雖然看起來黑黑的感覺挺鹹 但實際上喝起來是帶有甜味的 爽口清淡的感覺喔 時間:30分鐘 份數:2~3 材料: 雞腿>>>>>>300克 薑>>>>>>20克 蔥>>>>>>20克 蔭瓜罐頭>>>>>>1個(約150克) 高湯>>>>>>1300毫升 糖>>>>>>1茶匙 醬油>>>>>>1大匙 做法: 1.薑切片 蔥切段 雞腿肉先燙熟後 切塊 2.雞肉與薑片加到高湯中 大火煮滾 3.加入蔭瓜與蔭瓜汁 繼續煮滾 4.燉煮10分鐘之後 加入蔥段 5.加入糖與醬油 續煮10分鐘至雞肉與材料全熟 6.盛碗 完成 #food #cook #foodstyle #foodlife #美食 #instafood #handmade #lifestyle #Taipei #eat #learn #下廚 #日常 #輔大 #餐旅 #食物攝影 #食譜

A post shared by Woody 屋底下的廚房 (@woodywoody315) on

Niektorí experti si dokonca myslia, že ľudia, ktorí uverejňujú veľa fotografí s partnerom, sa snažia maskovať problémy, ktoré spolu vo vzťahu majú a pretrvávajú. Komentáre ako “toto je môj partner/partnerka”, môžu naznačovať aj pocit majetnosti.

Čo ešte váš profil môže naznačovať?

Je toho omnoho viac, ako si môžete myslieť.

Ľudia mladší ako 25 rokov sú menej náchylní na usmievanie sa na profilových fotografiách ako starší ľudia. Túto funkciu, alebo presnejšie črtu, našli výskumníci Pennsylvania State College of Information Ciences and Technology a King’s College v Londýne v Anglicku.

Používatelia Instagramu, ktorí zas majú tendenciu označovať svojich priateľov na fotografiách, sú menej náchylní k osamelosti. Naopak, ľudia, ktorí uverejňujú fotografie, ktoré nie sú určené nikomu, a ktoré nemajú motiváciu pre diskusiu, môžu byť osamelejší.

A ako je to s našími obľúbenými selfies fotkami? Tento typ fotky nie vždy odhaľuje narcizmus. Existujú tri skupiny milovníkov seba samého a to komunkátori, atuobiografi a auto-publicisti. Prví z nich zdieľajú svoje fotografie, aby sa zapojili do diskusie svojich priateľov a účastníkov Instagramu. Sú to ľudia, ktorí robia svoje fotky so statusom, “pridal som sa aj ja k ostatným”. Druhí, autobiografu, robia svoje fotografie na to, aby zachytili nejaké nezabudnuteľné chvíle svojho života. Nevadí im, že ostatní ľudia uvidia ich fotky alebo to, ako fotia samých seba alebo priateľov. Posledná skupina, self-publicisti, chcú ukázať takmer každý krok a aspekt svojho života. Snažia sa ukázať svoj život v dobrom svetle. Napríklad členovia Kardashian family boli do tejto skupiny zaradení.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/alza-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre