Dokáže cvičenie redukovať depresiu a úzkosť?

0

Cvičenie je všeobecne spájané s veľkým množstvom zdravotných výhod, vrátane prevencie rakoviny, hustoty kostí, zdrvia srdca a mnohých ďalších. Najlepšie je, ak človek pravidelne cvičí, posilňuje svoje telo a pomáha tak nielen svojmu telu, ale aj svojmu mozgu.

Mnohí ľudia pociťujú vďaka cvičeniu pozitívne zmeny v emóciách, ako je napríklad úzkosť, ľahostajnosť či hneď. Pravidelná fyzický aktivita pomáha duševnému zdraviu nielen tesne po cvičení, ale takisto aj dlhodobo po ňom. Je to preto, že cvičenie podľa mnohých dokáže zbaviť človeka zlej nálady, úzkosti či depresie. Mnohí vedci, ktorí sa zaoberajú a špecializujú na psychiatriu a lieky na spánok, sa zaoberá aj týmito zmenami a prišli so zaujímavými výsledkami.

Ak človek cíti úzkosť, môže mať efekt, ktorý mu len zvyšuje negatívne myšlienky. Preto človek dobre nespí a neje zdravo. Efekt však ide dvomi smermi a ak človek začne zvyšovať svoju fyzickú aktivitu a začne jesť zdravo, človek uvidí zmeny dobrým smerom. Čo sa však deje v mozgu počas cvičenia a po ňom?

cvičenie jogy

Chemické reakcie

Keď cvičíte, začnete kaskádu zaujímavých biologických reakcií. Jedným z najväčších je uvoľňovanie endorfínov, ktoré sú “dobrými” hormónmi. Tieto hormóny aktivujú určité receptory vo vašom mozgu, ktoré pracujú na znížení vnímania bolesti a zvyšovaní pocitu pohody. Zvyšuje sa tak tendencia toho, že krátko po cvičení budete mať dobrú náladu.

Legíny na cvičenie ZOOT.sk
Tričko na cvičenie ZOOT.sk

Aktivita zároveň uvoľňuje aj bielkoviny, ktoré spôsobujú rast nervových buniek v mozgu a vytvárajú nové spojenia. Toto zlepšenie funkcie mozgu nám dáva pocit toho, že sa cítime lepšie. Všetko sa však môže líšiť človeka od človeku. Všetko závisí od toho, ako fungujú vaše gény.

To, ako tieto reakcie fungujú na jednotlivých ľudí, môžu znížiť únavu a takisto zvýšiť bdelosť, čo môže byť len užitočné, ak sú vaše depresívne symptómy spôsobené stresom. S lepšou odolnosťou voči stresu váš mozog funguje efektívnejšie. Pokiaľ ide o kognitívne úlohy, tie sú na tom rovnako dobre ako dýchanie, regulácia tepovej frekvencie a funkcia imunitného systému.

Pozitívne zmeny vo vašom mozgu sú tak dôležité pre každého. Dávajte si však pozor, že depresia nemusí prichádzať len s tým, že sa nehýbete. Môže byť spojená aj s vaším bruchom. Rastúca úzkosť alebo depresia môže byť spojená s črevným zdravím. Človek má totižto práve v bruchu akoby “druhý mozog”. Vedci totižto zistili, že práve žalúdok a črevá môžu vysielať signály do vášho centrálneho nervového systému, ktorý by mohol vyvolať zmeny nálady.

Fitness Gym Workout Weight Strength Training - Must link to https://thoroughlryeveiwed.com

A ako udržiavať črevá zdravé? Asi nie je žiadnym prekvapením, keď povieme, že cvičením.

Jedným z najlepších noviniek a vecí ohľadom duševného zdravia je to, že človek nemusí cvičiť ako profesionálny športovec, každý jeden deň. Nedávna štúdia prišla s tým, že stačí len 15 minút fyzickej aktivity na to, aby ste sa cítili dobre. Stačí aj pravidelná chôdza, ktorá dokázala znížiť riziko depresie až o 26%.

Výsledkom je jednoducho to, že človek môže byť duševne zdravý najmä vtedy, keď je zdravý aj fyzicky.

Dôležitá informácia na koniec

Hoci má cvičenie neuveriteľnú škálu prínosov pre človeka, či už fyzické, emocionálne alebo duševné výhody, nie je to liek a pokiaľ ide o nebezpečné stavy ako depresia či úzkosť, mali by ste určite navštíviť odborníka.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/zoot-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre