Dehydratácia v zimnom období je nebezpečná. Dávajte si na ňu pozor!

0

Dehydratácia v letnom období počas vysokých teplôt je často veľmi jednoducho rozoznateľná. Človek sa potí, je smädný a krúti sa mu hlava. Je preto automatické, že siahneme po fľaši s vodou. Ako je to však v zimnom období, kedy smäd necítime tak jasne?

Koľko treba vypiť?

Počas leta sa často snažíme vypiť minimálne dva litre vody. Predsa len, človek sa stále potí a voda z tela neustále odchádza. Ak sa chceme vyhnúť nepríjemnému odpadnutiu alebo iným problémom, dopĺňanie tekutín je základom.

Počas zimy však smäd tak často necítime. Vonku nie je teplo a potíme sa omnoho menej. Voda sa z nášho tela tak či tak odparuje, a preto je potrebné pravidelne ju dopĺňať.

voda v pohári

Človek stráca vodu nielen potom, ale taktiež močom či dokonca dýchaním. Strata 1 – 2 % telesnej vody má na naše telo veľký vplyv. Najčastejšie ovplyvňuje kardiovaskulárny systém, výkonnosť, vytrvalosť, koncentráciu či psychickú pohodu.

V prípade, že je strata tekutín len dočasným stavom, napríklad keď zabudnete piť počas jedného dňa, telo sa s týmto problémom dokáže vysporiadať. Ak však stratíte vodu na dlhší čas, napríklad na niekoľko dní alebo týždňov, telo čakajú rôzne, väčšie aj menšie problémy. Tie dokážu následne ovplyvniť celkové zdravie človeka.

Koľko však treba vypiť na to, aby bolo vaše telo v poriadku? Nie každý totižto potrebuje odporúčané dva litre vody denne. Niektorí majú potrebu vyššiu, pretože pravidelne cvičia, iní zas nižšiu.

Správny príjem tekutín si viete vypočítať podľa vašej vlastnej hmotnosti. Na internete nájdete desiatky kalkulačiek, ktoré berú do úvahy nielen to, koľko vážite, ale taktiež úroveň vašej aktivity.

Zlepšite si pitný režim pomocou štýlových fľaší. Nakupujte ich za skvelé ceny aj pomocou našich zľavových kupónov:
Biela fľaša Sass & Belle ZOOT.sk
Sklenená fľaša v neoprénovom obale DrinkIt ZOOT.sk
Stojo skladacia cestovná fľaša ZOOT.sk

Ako zistíte, že pijete málo?

To, že pijete málo, sa odrazí hneď na viacerých faktoroch. Prvým je moč. Jeho farba vám vie napovedať, ako na tom ste. Ak je sýto žltý, pijete málo. Ak je však jeho farba číra alebo svetlá, pijete dosť.

Druhým faktorom je únava, malátnosť či nízka výkonnosť. Tieto problémy sa často spájajú s nedostatkom spánku alebo dehydratáciou. Ak ste posledné dni spali dosť, no aj tak sa vám zdá, že nie ste výkonní, sledujte svoj pitný režim.

vodovodný kohútik

Ďalšími znakmi dehydratácie sú:

  • zvýšený smäd
  • suché pery
  • suchá pokožka
  • krútenie hlavy
  • nevoľnosť a svalové kŕče
  • nízky objem moču
  • výrazná únava
  • neschopnosť mentálnej pozornosti

Ako sa naučiť piť?

Problémom množstva ľudí je to, že im čistá voda nechutí. Práve preto sa nevedia ráno prinútiť k tomu, aby vypili plný pohár. Ak máte tento problém aj vy, jednoducho si do vody vytlačte citrón alebo pomaranč. Zlepšiť chuť pomôžu aj lístky mäty alebo iné ovocie. Stačí ho do vody len hodiť.

S pitným režimom je potrebné začať pomaly. Ak ste doteraz pili málo, nemôžete očakávať, že na druhý deň vypijete dva alebo tri litre. Okrem toho, že vám bude zle, môžete si spôsobiť viaceré zdravotné problémy.

Na začiatok sa snažte ráno vypiť aspoň pol pohára, nie celý. Počas dňa majte pri sebe vždy pohár alebo fľašu s vodou. Pravidelne ich dopĺňajte. Uvidíte, že po čase si zvyknete a dosiahnete svoj cieľ.

hrdlo fľaše a pohár

Zhrnutie

Dostatočný pitný režim je dôležitý nielen počas horúcich letných dní, ale taktiež počas zimy. V prípade, že s pitím vody bojujete, vyskúšajte naše praktické rady.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/zoot-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre