Chcete schudnúť? Stavte na diétu podľa vášho veku!

0

Najväčší mýtus, ktorému ľudia stále veria je, že existuje niečo, ako perfektná strava. Nie je to však pravda. Každé telo je iné a to, že jedna strava funguje pre vás, neznamená, že bude fungovať aj pre iných. Existujú však isté zásady, ktoré by ste mali dodržovať podľa veku. Vďaka nim totižto schudnúť naozaj môžete.

V závislosti od vášho veku existujú určité potraviny, ktorým by ste sa mali vyhnúť a naopak, tie, ktoré by ste mali do jedálnička zaradiť, na to aby ste boli zdraví a fit. Ktoré potraviny to sú?

chia puding

Dospievanie

V tejto fáze vaše telo rastie a vyvíja sa, preto potrebuje veľa živín. Často sa v tomto veku stáva, že ľudia prestanú jesť raňajky. Namiesto toho počas dňa jedia stravu pozostávajúcu hlavne z nezdravých potravín. A práve to nie je dobré.
Ak ste v tejto vekovej skupine, urobte si zvyk, že budete každý deň raňajkovať. Na druhej strane sa nemusíte vzdať svojich obľúbených jedál. Zvážte však ich množstvo. Do svojho jedálnička zahrňte potraviny bohaté na vápnik, bielkoviny a železo.

Ak chcete byť zdraví, stavte na tieto potraviny:
Chia semienka BioCare.sk
Sušené ovocie v belgickej čokoláde BioCare.sk
Kakaové bôby BioCare.sk

Vo veku od 20 – 29

Keď máte 20 rokov, je na čase, aby ste nezdravé jedlo zo svojho jedálnička vyradili. Vymeňte svoje nezdravé zemiakové lupienky za zdravší snack. Jogurt si dajte namiesto zmrzliny a konzumujte kuracie mäso. Okrem toho konzumujte potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny a kyselinu listovú. Nezabúdajte ani na vlašské orechy, losos, semienka, viaczrnný chlieb a celozrnné cestoviny.

zdravý nápoj

Vo veku od 30 – 39

Na podporu telesných zmien, ktoré sa dejú v tomto veku, by ste mali konzumovať potraviny, ktoré budujú svalovú hmotu a posilňujú kosti vo vašej strave. Potraviny bohaté na bielkoviny ako sú vajcia, semená, orechy, sójové výrobky, kuracie prsia či quionia sú vašimi priateľmi. Mlieko a jogurt sú nevyhnutné na posilnenie kostí.

Vo veku od 40 – 49

Na reguláciu hladiny cukru v krvi a zvýšenie metabolizmu sa v tejto fáze uistite, že máte v strave dostatok vlákniny. Potraviny ako brokolica, celé zrná a zemiaky s kožou vám to ľahko poskytnú. Je potrebné vyhnúť sa nezdravému jedlu. Ďalšími potravinami, ktoré môžete konzumovať, sú zdravé domáce sendviče, nízkotučné mliečne výrobky a veľa ovocia a zeleniny. Pri každom jedle nezabudnite na bielkoviny.

Vo veku od 50 – 59

S vekom sa náš metabolizmus znižuje, a preto sa odporúča konzumovať potraviny, ktoré naše telo môže ľahko stráviť. Keď máte 50 rokov, mali by ste zmeniť bežné mlieko na mandľové. Taktiež myslite na príjem cukru. Namiesto klasického bieleho môžete staviť napríklad na med. Na zníženie príznakov starnutia je potrebné jesť avokádo, brokolicu, čučoriedky, orechy a špenát. Jesť jablká vám môže pomôcť znížiť hladinu cholesterolu a bojovať proti cukrovke.

smoothies

Vo veku 60+

Keď ste v tejto fáze, nezabudnite do stravy každý deň zahrnúť 5 porcií zeleniny a 2 porcie ovocia. Konzumujte potraviny bohaté na železo ako špenát, šošovica a fazuľa. Sójové bôby a listová zelenina vám tiež pomôžu zostať fit. Okrem toho znížte príjem soli. Vypite taktiež viac vody a vyhnite sa nezdravým a sladkým jedlám.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre