Chcete schudnúť a vytvarovať postavu? Stavte na pravidelný beh!

0

Beh patrí medzi športové aktivity, s ktorými sa chudne najlepšie. Je to veľmi intenzívne kardio, pri ktorom sa vám vaše telo zahreje, vy sa spotíte a začnete spaľovať. Práve vďaka pravidelnému behu môžete nielen schudnúť, ale takisto si postavu aj vytvarovať a dať jej tú najlepšiu formu, po ktorej ste tak túžili. Niekedy však beh nie je úplne jednoduchý, a preto by ste sa nemali báť, vyskúšať všetky jeho formy.

Mnohí ľudia beh neznášajú. Majú k tomu aj dôvody, ako napríklad to, že nevládzu, bolí ich pri tom telo alebo jednoducho im to nejde. Ak vy patríte k ľuďom, ktorí ho odsudzujú, mali by ste mu dať ešte aspoň jednu šancu. Vďaka behu si totižto môžete vytvarovať vašu postavu presne tak, ako chcete a schudnúť omnoho rýchlejšie, ako pri inom cvičení. Beh je jednoducho číslom jedna pri chudnutí. Okrem toho, môžete behať nielen vonku, ale aj vo vnútri či vo fitness centrách! Aké výhody teda pravidelné behanie prináša?

Zdravie

To určite viete. Ak sa hýbete, ste zdraví. Ak však beháte, vaša kondícia či zdravie je na tom ešte lepšie. Nezabúdajte, že beh pomáha posilňuje srdce a zvyšuje tvorbu výroby červených krviniek, vďaka čomu budete mať omnoho silnejšiu imunitu a budete sa cítiť omnoho lepšie. Behanie vonku vám ešte viac posilní imunitu, pretože telo sa musí prispôsobiť vonkajším podmienkam, vďaka čomu sa ochraňuje pred všetkými vonkajšími vplyvmi. Ak ste doteraz nevedeli, či máte alebo nemáte ísť von behať, odpoveď je jednoduchá, choďte do toho! Nie je nič lepšie, ako odbehnúť pár kilometrov v chladnom počasí a získať ten najlepší pocit po cvičení. Pri cvičení sa však nezvyšuje len hladina výroby červených krviniek ale takisto telo produkuje omnoho viac endorfínov. Hormóny šťastia, endorfíny, vám tak prinesú perfektný pocit na nezaplatenie.

Adidas UltraBoost Red Footshop.sk
Adidas Alphabounce Lux Footshop.sk
New Balance Navy/White Footshop.sk

Zlepšíte si kondíciu

To je druhý a veľmi známy fakt, ktorý mnohí ľudia ovládajú. Vaša kondícia sa pri pravidelnom behu výrazne lepší. Už sa vám nestane, že po vyjdení niekoľkých schodov budete príliš zadychčaní alebo by ste nevládali. Práve beh vám dodá omnoho viac sily a okrem klasických situácií, kedy potrebujete niekam ísť alebo pobehnúť, vám pomôže aj pri inom cvičení. Ak popri behu veľmi radi aj cvičíte, určite budete vládať omnoho viac, ako doteraz. Už vám nebude robiť problém iné kardio cvičenie, ktoré ste doteraz vládali len tak, tak.

Znižuje stres

Pri tom, ako beháte, sa vám do tela vyplavujú endorfíny, čiže hormóny šťastia. Vďaka nim sa cítite nielen dobre a šťastne, ale takisto aj veľmi uvoľnene a príjemne. Môžete si byť istí, že ak sa nachádzate v stresovej situácií alebo vás bolí hlava, beh niekde vonku vám perfektne prevetrá hlavu a budete sa cítiť omnoho lepšie. Určite pri takýchto situáciách stavte radšej na beh vonku, v prírode alebo v meste, kde sa nadýchate čerstvého vzduchu.

Podporuje kreatívne myslenie

Popri behu sa mnohokrát stáva, že mozog začne premýšľať viac kreatívne a vy môžete tak popri tejto športovej aktivite prísť na zaujímavé nápady či veci, ktoré by vás inak vôbec nenapadli. Na tie najlepšie kreatívne nápady prídete najmä vtedy, keď si pôjdete zabehať niekam von a úplne si vyčistíte hlavu. Ak máte zamestnanie, v ktorom musíte niečo tvoriť, práve beh má pre vás omnoho väčšie výhody, ako pre niekoho iného.

Cítite sa unavene? Stavte na beh!

Možno vám to znie, ako nejaký výmysel a nezmysel, no je to presne naopak. Ak sa cítite unavene alebo zle, určite by ste mali na beh po práci či po škole určite staviť. Práve beh vás nevyšťaví, ale naopak, pomôže vám pridať energiu a nabrať nové sily na prácu či iné aktivity, ktoré potrebujete spraviť.

Ako sa do toho dostať?

Možno ste nikdy nebehali alebo ak ste aj niekedy behali, mnohokrát sa stalo, že ste nevládali. K behu sa však musíte nejako dostať. Musíte si k nemu spraviť cestu a naučiť sa, ako správne behať. Na začiatok by ste mali začať s malými vzdialenosťami bez nejakých očakávaní na dlhé vzdialenosti. Určite sa však k nim prebojujete, ak budete chcieť. Na začiatku to nikdy neprepáľte. Vždy behajte pomenšie, aby ste si vedeli energiu a sily rozdeliť na celú trasu. Ak viete, že budete behať do kopca, zvážte aj to. Ak však s behom len začínate, mali by ste zvoliť jednoduchšiu trasu, ktorá je bez zbytočných kopcov či iných prekážok.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/footshop-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Som študentka, večná optimistka a milovníčka dobrého jedla. Rada píšem články na všetky témy, ktoré sa mi dostanú pod ruku. Milujem varenie, čítanie a z hudby Imagine Dragons či One Republic :)

Komentáre