Ako začať behať?

0

Beh sa zaraďuje medzi veľmi obľúbené formy cvičenia. Pomáha ako pri chudnutí, tak aj pri udržiavaní či spevňovaní postavy. Aj napriek jeho skvelým výhodám má stále mnohých odporcov. Ak k nim patríte aj vy, no chceli by ste to zmeniť, máme pre vás jednoduchý návod, ako na to.

#1 Zadajte si cieľ

Každý plán a každá aktivita musia mať jasný cieľ. Pri behu máte veľké množstvo tipov na to, čo ním chcete dosiahnuť. Môže to byť napríklad:

  • chudnutie
  • spevňovanie
  • udržovanie postavy
  • vyčistenie hlavy
  • pravidelný pohyb

a množstvo ďalšieho. Na to, aby ste však vytrvali, určitý cieľ potrebujete. Ten vás bude motivovať, aby ste v činnosti pokračovali aj vtedy, keď sa budete cítiť najhoršie.

činky a tenisky

#2 Oceňte sa

Pamätáte si na to, keď ste boli malí a za každý úspech ste od rodičov dostali nejaké ocenenie? Rovnako to funguje aj v mnohých prípadoch v dospelosti a tento spôsob môžete aplikovať aj na beh.

Povedzte si, že za 5 kilometrový beh si kúpite nové topánky, legíny na cvičenie alebo si spravíte chvíľku pre seba a pozriete dobrý film. To, aké ocenenie si vyberiete je na vás. Vyberajte však niečo, čo vás motivuje.

#3 Prispôsobte si beh podľa seba

Samozrejme, beh nemusí byť niečo, čo vás baví alebo čo by ste chceli robiť každý deň. Na druhej strane však prináša veľké množstvo výhod, pre ktoré sa oplatí vykonávať ho. Namiesto toho, aby ste hovorili, aký je beh strašný a ako sa vám nechce, spravte jednu vec. Spríjemnite si ho a prispôsobte podľa seba.

Čo to znamená?

Určite nechoďte behať len tak, v tichu. Vezmite si slúchadlá, ktoré vám budú dobre držať v ušiach, a pustite si dobrú hudbu. Vytvorte si svoj vlastný playlist zložený z tých najlepších pesničiek, ktoré poznáte. Alebo počúvajte playlist niekoho iného, je to na vás.

Nie je hudba to, čo vás motivuje? Mnohí ľudia pri behaní počúvajú zaujímavé podcasty. Vďaka nim sa vedia sústrediť na niečo iné, nielen na beh. Vydržia tak bežať dlhšie.

Nechce sa vám behať vonku? Behajte vnútri!
Magnetický bežecký pás inSPORTline.sk
Bežecký pás Mystral inSPORTline.sk
Bežecký pás Gilavar inSPORTline.sk

#4 Zapamätajte si, prečo ste začali

Mnohí s behom skončia najmä preto, lebo si na začiatku neurčili žiaden cieľ. Vy ste si ho však, podľa nášho návodu, správne určili. Vždy, keď sa vám nebude chcieť alebo by ste najradšej nikam nešli, spomeňte si, prečo ste behať začali.

Takáto motivácia bude prúdiť priamo z vás, nie z motivačných citátov alebo kníh. Tie mnohokrát nezaberajú a sú zbytočné.

Takáto motivácia bude prúdiť priamo z vás, nie z motivačných citátov alebo kníh. Tie mnohokrát nezaberajú a sú zbytočné.

cvičenie jogy

#5 Bežať nemusíte len vonku

Nemáte v blízkosti peknú bežeckú trasu, je zlé počasie alebo len nechcete behať vonku? Dobrou správou je, že nemusíte. Existuje totižto ešte jeden variant, ktorý vám umožní beh aj vo vnútri a tým je starý dobrý bežecký pás.

Bežecký pás si môžete kúpiť domov alebo využívať fitness centrá. Je to na vás. Umožňujú vám však behať za akýchkoľvek podmienok. Okrem toho sú odpružené a behá sa na nich omnoho lepšie ako vonku v prírode na nerovnej ceste.

#6 Nezabúdajte na oddych

Problém mnohých športovcov, a nie len bežcov, je ten, že to zo začiatku prepália. Cvičia každý jeden deň a nenechávajú si priestor na oddych. Cvičenie je dobré, ale len v určitej miere. Nič netreba preháňať.

Svojmu telu musíte dať priestor na regeneráciu. Zo začiatku behajte 3-4krát do týždňa, neskôr môžete číslo zvýšiť na 5-krát.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/insportline-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre