Ako sa obliecť na beh v zime?

0

S príchodom zimného obdobia nastáva útlm aj v cvičení. Všetci sa obliekame do niekoľkých vrstiev oblečenia a zakrývame aj svoje nedostatky. Mnohokrát sa vyhovárame na zlé počasie alebo zimu, kvôli ktorej nemôžeme cvičiť. Práve zimné obdobie je najlepšie na začiatok tvarovania postáv, ktoré neskôr ukážeme v krátkych tričkách a bikinách. Ak neobľubujete fitness centrá a radšej si zabeháte vonku, máme pre vás pár tipov, ako si užiť beh aj v zimných mesiacoch, ktoré nemusí byť až také strašné.

Ak patríte k ľuďom, ktorí len začínajú behať, nechajte si to radšej na teplejšie obdobie ako je jar alebo leto, no ak ste presvedčení, že teraz je tá vhodná doba pre vás, určite to neodkladajte. Beh vnútri na páse je síce pohodlnejší, pretože máte vnútri teplo a nemusíte dýchať studený vzduch, no mnohokrát to býva dosť nudné.

Na behanie vonku sa musíte vybaviť veľmi dobre. Nestačí na seba hodiť niekoľko vrstiev oblečenia a z ničoho nič vybehnúť do zimy. Správne oblečenie je jedným z najdôležitejších bodov, ktoré musíte splniť, aby už po prvom behu neboli chorí.

Oblečenie

  1. Obliekajte sa na “cibuľu”. To znamená, že by ste si mali dať niekoľko vrstiev oblečenia na seba. Najlepšie urobíte, ak bude oblečenie z funkčného materiálu – ten odvádza pod od tela a rýchlejšie schne.
  2. Nezabúdajte na vyššie ponožky alebo aspoň podkolienky.
  3. Na nohy si dajte elastické nohavice, takisto z funkčného materiálu a na ne si navlečte šuštiaky.
  4. Čiapka a rukavice sú dôležitým prvkom!
  5. Na partie ako je brucho či kríže si zakryte niekoľkými vrstvami, aby sa nestalo, že vás prefúka.
  6. Existujú aj bežecké topánky na zimu. Majú hrubšiu podrážku a držia nohu pevnejšie.

Skvelé oblečenie na zimný beh nájdete napríklad v obchod ZOOT.sk:

Tmavosivé legíny na behanie Zoot.sk
Čierne melírované legíny Zoot.sk
Športová podprsenka Desigual Zoot.sk

Tempo

V zime platí zásada, že sa behá pomalšie. Chlad totiž namáha naše telo omnoho viac ako teplý vzduch v lete, a preto je dôležité uvedomiť si, že nezbierame rýchlostné rekordy, ale skôr prelamujeme rekordy v kilometroch. Ak chcete odbehnúť čo najviac, dôležité je, neprepáliť to hneď na začiatku.

Dýchať by ste mali nosom, pretože kým príde vzduch do nášho tela cez nos, stihne sa aspoň trochu otepliť, zatiaľ čo cez ústa ide okamžite studený vzduch cez vaše hrdlo do tela. Tým pádom je zasiahnuté hrdlo. Najlepšie tempo je také, pri ktorom zvládnete dýchať nosom. Cez ústa si dajte šatku. Pomôže vám udržať krk v teple.

Dôležité rady na záver:

  • Prísun tekutín je rovnako dôležitý ako aj v lete. Síce v zime nemáme toľkú potrebu piť, pretože sa menej potíme, nezabúdajte na to..
  • Terén je v zime omnoho horší ako v lete, môže sa šmýkať. Dávajte si pozor a bežte opatrne, aby ste si nespôsobili zranenie.
  • Pred behom sa poriadne ponaťahujte a trochu si rozohrejte organizmus, aby bol pripravený na beh a nedostal šok.
  • Dávajte si pozor aj na počasie. V zime je omnoho skôr tma ako v lete.

 


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/zoot-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre