Ako cvičiť doma počas karantény?

0

Fitness centrá patria poslednou dobou medzi veľmi obľúbené miesta mnohých ľudí, ktorí dbajú na svoje zdravie. Počas karantény sú však zatvorené, a preto sa naskytuje otázka, ako cvičiť doma? Pre tých, ktorí sú zvyknutí na profesionálne stroje, sa môže zdať cvičenie doma príliš amatérske a doslova zbytočné. 

Či už chodíte pravidelne do fitness centier a cvičíte tam, alebo si raz za čas zacvičíte doma, karanténa je čas, kedy by ste sa na svoje zdravie mali zamerať viac. To znamená, pokojne doma cvičte, rozhodne nejde o amatérske cvičenie. Je len na vás, aký level obtiažnosti cvičenia si vyberiete. Využije voľný čas na to, aby ste pre svoje telo niečo urobili. A to nielen ľudia, ktorí pravidelne cvičia. Ak patríte k tým, ktorí by chceli zhodiť zopár kíl alebo len urobiť niečo pre svoje zdravie, zaraďte cvičenie do bežného dňa aj vy. Keď nie teraz, kedy? 

žena dvíhajúca činky

Myslite na výhody cvičenia doma

Na začiatok, aby ste sa trochu do cvičenia motivovali, je dobré myslieť na najväčšie výhody, ktoré vám cvičenie doma poskytuje. Medzi ne sa radia: 

  • Úspora času

Určite to poznáte na vlastnej koži, keď chodíte do fitness centra. Musíte nasadnúť do auta alebo mestskej dopravy, doviezť sa k fitness centru a až následne môžete ísť cvičiť. Dokonca, aj keď máte fitko len blízko od domu, stále “zabijete” určitý čas cestou tam. Pri cvičení doma máte jednu veľkú výhodu. Stačí sa obliecť a začať cvičiť. Nie je nutné ísť nikam.

  • Úspora peňazí

Za fitness centrá sa platí. Buď si zaplatíte jednorazovú vstupenku alebo stavíte na mesačnú permanentku, je to na vás. Tak či onak zaplatíte niekoľko desiatok eur, ktoré môžete využiť na niečo iné. Cvičenie doma je zadarmo, robíte dobre len svojmu zdraviu a telu. 

  • Sprchovanie doma 

Keď ste vo fitness centre a čaká vás z neho dlhšia cesta domov, pravdepodobne sa sprchujete tam. Verejné sprchy nie sú pre každého. Pri cvičení doma sa osprchujete vo svojom.

  • Nemusíte čakať na náradie

Ak cvičíte s náradím a doma nejaké máte, nemusíte naň dlho čakať. Stačí si ho vziať, zacvičiť a následne vziať iné. V preplnených fitness centrách mnohí musia čakať, kým sa im ich činky alebo nejaký stroj uvoľnia. 

Toto sú zhrnuté najväčšie výhody oproti fitness centrám. Mnohí si určite nájdu aj iné. Ak teda chcete urobiť niečo pre svoje zdravie, fitko k tomu rozhodne nepotrebujete. 

Videá na sociálnych sieťach

Poďme už k samotným spôsobom, ako cvičiť. Ak ste pri cvičení začiatočník a neviete presne, čo cvičiť, videá na sociálnych sieťach sú pre vás ako stvorené. Nájdete ich ako v angličtine, tak aj v slovenčine. Precvičovateľka vám vždy presne povie, čo treba robiť. Následne stačí po nej každý cvik opakovať presne toľkokrát, ako ona. 

Výhodou je, že na sociálnych sieťach ako Youtube či Instagram nájdete rôzne typy cvičení. Od pomalej a upokojujúcej jogy, cez pilates až k dvíhaniu činiek a budovaniu svalov. To znamená, že každý si v ponuke príde na svoje. 

Patríte do skupiny ľudí, ktorí cvičia už nejaký ten piatok? V tom prípade si zamilujete videá pre pokročilých. Sú plné skvelých tipov a rád, ako správne cvičiť. Taktiež nechýbajú ani zaujímavé cviky, vďaka ktorým sa môžete inšpirovať aj v budúcnosti pri cvičení vo fitness centre. 

Videí je naozaj veľké množstvo. Majú rôznu dĺžku, sú zamerané na rôzne partie. Je dobré, ak si spravíte určitý plán a raz budete cvičiť horné partie a inokedy zas dolné. Telo bude mať čas na regeneráciu. 

Medzi veľmi obľúbené kanály na cvičenie na Youtube patria napríklad Fitnessblender, XHIT či POPSUGAR. 

činky a tenisky

Obrázky s cvikmi

Nie ste príliš veľkým milovníkom precvičovateľov vo videách a najradšej máte svoje vlastné tempo? Najlepšie urobíte, ak stavíte na samostatné obrázky s cvikmi. Tie vás inšpirujú, čo a ako cvičiť. Dajú vám určitý plán, podľa ktorého môžete pokračovať, no nechajú vám úplnú voľnosť v tom, ako rýchlo cviky cvičíte alebo aké pauzy si robíte. 

Pri videách ste často odkázaní na tempo cvičiaceho človeka. A aj keď mnohí precvičovatelia majú veľmi dobré tempo, na ktoré sa viete dostať aj vy, nie je to úplne pre každého. Či už cvičíte rýchlejšie alebo pomalšie, je na vás. 

Obrázky s cvikmi nájdete napríklad na sociálnej sieti Instagram alebo taktiež na sieti Pinterest. Pod slovíčkom “workout” tu nájdete naozaj široké množstvo. Od tých na celé telo až po tie, ktoré sú zamerané len na určitú časť. 

Vytvorte si svoje vlastné cvičenie

Tí, ktorí navštevujú fitko pravidelne, už vedia, ako si vytvoriť svoje vlastné cvičenie. Vytvorte si ho teda aj doma. Spravte si zoznam cvikov, aké bežne cvičievate a zamerajte sa na ne. Vynechajte len tie cviky, ktoré sú viazané na stroje, ak ich doma nemáte. 

Aj začiatočníci si môžu urobiť svoj vlastný fitness plán! Nie je to vôbec ťažké, no musí byť dostatočne premyslený na to, aby ste precvičili celé telo. Spravte si plán hneď na niekoľko dní. V jeden deň cvičte celé telo. To znamená, zamerajte sa ako na nohy, tak aj na zadok, brucho, chrbát a ruky.

V ďalší deň si dajte len spodnú partiu. Zamerajte sa na nohy čo najlepšie. Robte viaceré cviky s opakovaniami, aby mali na telo nejaký účinok. V tretí deň zas partiu zmeňte. Zamerajte sa na vrch tela ako sú napríklad ruky či brucho. Postup opakujte ako pri spodnej partií. 

Na ďalší deň si dajte oddych. Telo potrebuje regenerovať. Po jednom či dvoch dňoch oddychu sa do toho zas pustite! 

činky

Zariaďte si fitko doma 

Či už chodíte do fitness centier alebo nie, je vždy dobré mať doma nejaké to vybavenie pre cvičenie. Keď cvičíte doma, určite sa vám zíde, pretože vám cvičenie zjednoduší. Ak cvičíte vo fitness centre, občas si budete môcť zacvičiť aj doma. Vybavenie totižto budete mať. 

Medzi základné a veľmi obľúbené vybavenie patria činky, závažia, bežecké pásy, stacionárne bicykle či steppery. Nemusíte kupovať hneď všetko. Stačí, ak si kúpite zopár činiek a bicykel či pás. Pomocou nich sa môžete doma potiť a cvičiť presne tak, ako potrebujete. 

Ak ste však milovníkom cvičenia vonku a radi sa hýbete, možno pre vás bude ako stvorené kúpiť si bežný bicykel, korčule či kolobežku. Jar pomaly prichádza a vonku sa vám bude cvičiť veľmi dobre. 

Nemáte doma vybavenie? Vyberáme pre vás to najlepšie:
Bežecký pás Insportline.sk
Horský bicykel Insportline.sk
Činky Insporline.sk

Nezabúdajte na oddych

Najväčšia chyba, ktorej sa dopúšťajú mnohí ľudia, no najmä začiatočníci je, že si nedávajú žiaden oddychový deň. Cvičia každý deň v týždni až sú takí unavení, že buď stratia motiváciu na ďalšie cvičenie alebo majú chute na rôzne nezdravé typy potravín. 

Preto, či už cvičíte vo fitku alebo doma, myslite na to, že minimálne jeden deň v týždni by ste mali mať oddychový. To však neznamená, že celý deň musíte ležať. Pokojne si dajte prechádzku alebo prejdite pešo namiesto toho, aby ste si vzali mestskú dopravu. Vyhnite sa však bežnému cvičeniu, ktoré robíte. Regenerácia je totižto dôležitá ako pre psychickú pohodu, tak aj pre svaly a celkovo telo. 

žena, ktorá beží

Ako sa motivovať? 

Na záver si už len povedzme tipy, ako sa motivovať na cvičenie doma. Mnohí totižto motiváciu nemajú, a keď sú doma, nechce sa im ísť cvičiť, aj keď majú dostatok času. Vyskúšajte však naše motivačné tipy, možno vám pomôžu: 

  1. Myslite na to, že cvičením si udržíte dobrú postavu a môžete niečo schudnúť. 
  2. Na cvičenie počas bežných dní nemáte čas, využite ho teda teraz. 
  3. Cvičenie posilňuje imunitu, sme vďaka nemu zdravší. A to je v dnešnej dobe veľmi dôležité. 
  4. Naše telo je na pohyb stvorené, preto mu dajte aspoň ten základný. Do pohybu a cvičenia sa radí aj rýchla chôdza či prechádzka! 
  5. Keď si zacvičíte budete sa cítiť perfektne. 

Dúfame, že vás naše rady a tipy trochu motivovali k tomu, aby ste sa dnes dostali k cvičeniu a trochu telo ponaťahovali. Myslite na to, že stačí len zopár minút, nemusíte sa trýzniť hodiny! 


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/insportline-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre