Aj vaša diéta vám môže škodiť. Toto je päť znakov, ktoré signalizujú, že by ste mali zmeniť diétu

0

Hovorí sa, že ľudia, ktorí si sledujú neustále váhu a jedlo sú omnoho viac depresívni, smutní, nahnevaní a necítia sa dobre. Sledovanie jedla a zdravá strava nie sú však vždy spojené s hladom, no mnohokrát to tak býva. Keď si začneme udržiavať postavu, cvičiť a jesť zdravo, zvyčajne sa zameriavame na to, ako sa zbaviť nadváhy alebo prebytočných kíl. Snažíme sa úplne zabudnúť na cukor, cukrovinky, sladké chuťovky či slané jedlá. Mnohokrát však zabúdame, že naše telá potrebujú veľmi veľa mikroelementov na to, aby boli zdravé. My sme si dnes našli niekoľko stravovacích návykov, ktoré vám môžu spôsobiť nielen psychickú “ujmu”, ako napríklad depresiu, ale takisto aj také, ktoré ovplyvňujú vaše fyzické zdravie a náladu.

tampony

Menštruačné problémy

Tento znak sa označuje za jeden z najbežnejších, ktoré môžu pri cvičení, zdravej strave a chudnutí prísť. Hormóny, ktorí sú zodpovedné za nás metabolizmus sa môžu pri chudnutí trochu pomeniť, čo znamená, že sa začne meniť aj vaša menštruácia. Vo väčšine prípadov je dôvodom neprichádzajúcej menštruácie je nedostatok jódu v tele. Ak jete dostatok jódu a menštruácia stále neprichádza, mali by ste staviť na jódvé doplnky. Potraviny totižto mnohokrát nestačia.

Problémy s pamäťou

Omega 3 mastné kyseliny, ktoré pomáhajú nášmu mozgu správne fungovať, sústrediť sa a pamätať si dôležité sú pre nás veľmi cenné. Ak má vaše telo nedostatok omega 3 mastných kyselín, začne absorbovať viac trans-tukov. Vedci dokázali, že takéto tuky môžu spôsobovať depresiu, a preto by ste sa mali vyhnúť takémuto nedostatku. Tento typ kyseliny je obsiahnutý v rybách, olejoch a v kukurici. Tieto potraviny sú úplne bežne dostať, a preto ich kúpite úplne všade.

Top 5 Shoes for Heel Spurs and Plantar Fasciitis

Bolesti nôh

Ak si dávate pozor na svoju stravu, mohli by ste začať zažívať kŕče a bolesti v nohách. Môže to znamenať, že potrebujete viac horčíka, ktorý pomáha aktivovať enzýmy zodpovedné za produkciu serotonínu. V prípade nedostatku horčíka a príchodu depresie lekári zvyčajne odporúčajú lieky bohaté na horčík. V prípade menších odchýlok môžete konzumovať potraviny obohatené o prvky obsiahnuté v tekvicových semiačkach, v hrachu a v píniových orieškoch.

Bežecký pás Insportline.sk
Bežecký pás Insportline.sk

Strata chuti, únava, dýchavičnosť

Strata chuti do jedla môže urobiť človeka, ktorý chce schnudnúť, šťastného. Môže to byť však sprevádzané aj dýchavičnosťou či únavou, čo už nie je vôbec dobré. Tieto príznaky len naznačujú, že telo trpí anémiou, čiže nedostatkom železa. Anémia totižto dokáže spôsobiť aj depresiu, kvôli ktorej sa budete cítiť veľmi zle a nepríjemne. Tento problém však môžete veľmi jednoducho a rýchlo vyriešiť a to tým, že budete konzumovať potraviny bohaté na železo alebo potraviny ako pečeň, obličky, chobotnice či sója.

Črevné problémy

Ak máte nezdravú stravu, vaše črevá vám to veľmi rýchlo oznámia. Rovnako je to však aj pri príliš zdravom životnom štýle, ktorý pre telo nie je vhodný. Je dôležité mť na pamäti, že črevo je orgán, v ktorom sa produkuje veľké množstvo významných hormónov. Napríklad v tenkom čreve sa produkuje serotonín, hormón šťastia. Ak máte teda pocit depresie a smútku a máte črevné problémy, skúste si skontrolovať množstvo zinku, ktorý je zodpovedný za správne trávenie. Zinok je obsiahnutý napríklad v pšeničných klíčkoch, v syroch, mäse alebo v morských plodoch.

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre