8 znakov, ktoré môžu znamenať, že máte nedostatok výživy

0

Ľudské telo je veľmi zložitá “vec”, ktorá obsahuje viac ako 60 chemických prvkov a veľmi veľký podiel vody, bielkovín, tukov a minerálov. Toto všetko je pre náš život veľmi dôležité a pre život rozhodujúce. Ak niečo z tohto telu chýba, vidieť na ňom rôzne symptómy, ktoré spozorujete takmer okamžite. Telo nám dáva signály, aby sme mohli všetko “opraviť”. Našli sme niekoľko príznakov, o ktorých by ste mali vedieť a účinne proti nim bojovať.

Krehké vlasy a nechty

Ak máte krehké vlasy alebo nechty, môže to byť spôsobené nedostatkom bielkovín. Bielkoviny sú veľkou časťou nášho tela, ktoré tvoria kosti, svaly, kožu, vlasy a takisto aj nechty. Práve to je dôvod, prečo pri ich nedostatku môžete mať problémy s vlasmi a nechtami. Prvé príznaky, ktoré si všimnete sú rôzne problémy s vlasmi, nechtami alebo dokonca aj pokožkou. Ľudia, ktorí jedia pravidelne dostatok mliečnych výrobkov a mäsa majú šancu čeliť týmto problémom omnoho jednoduchšie ako ľudia, ktorí sa týmto potravinám vyhýbajú. Ak ste teda vegetarián alebo vegán, mali by ste staviť na potraviny ako napríklad fazuľa, orechy, zelený hrášok, quinoa, cícer, huby, tofu, ovos. Okrem toho, že sú tieto potraviny veľmi chutné, sú aj zdravé a vy si tak posilníte nielen vlasy a nechty, ale aj imunitu.

Suchá pokožka a vrásky

Esenciálne mastné kyseliny, najmä Omega-6 mastné kyseliny, sú veľmi dôležité, pretože vytvárajú správnu pokožku a dokážu bojovať proti úniku strate vody. Ak ich nedostanete do tela, môžete mať problém vo forme extra suchej pokožky a takisto aj vrások. Vaša pokožka sa tiež môže stať veľmi podráždenou, svrbivou a takisto aj popraskanou. Ďalšími nepríjemnými príznakmi sú lupiny, vypadávanie vlasov alebo dokonca aj suché oči. Tí ľudia, ktorí držia rôzne diéty a obmedzujú prísun aj zdravých tukov do tela, sú v ohrození. Nevyhýbajte sa rybám a používajte vysoko kvalitný a zdravý olej ako napríklad kokosový alebo olivový.

Hydratačný krém Notino.sk
Hydratačný gél Notino.sk
Balzam na pery Notino.sk

Neustála únava a slabosť

Neustála únava a slabosť, najmä tá svalová, sú príznakom nedostatku dôležitej látky, horčíka, ktorý je veľmi dôležitý pre naše telo. Ak sa cítite neustále unavení aj po tom, ako ste sa práve zobudili a ste neustále unavení, potrebujete potraviny, ktoré majú vysoký obsah horčíka. Najlepším zdrojom horčíka sú mandle,  arašidy, tekvicové semená, ľanové semená, slnečnicové semená, chia semená, kešu orechy a kakao. Stavte aj vy na tieto potraviny a môžete si byť istí, že do tela dostanete poriadnu dávku nielen horčíka, ale aj iných a veľmi dôležitých látok, ktoré sú pre organizmus veľmi dôležité.

Bledosť

Ak je vaša pokožka neustále bledá, môžete mať príznak nedostatku železa vo svojom tele. Práve nedostatok železa znižuje hladinu hemoglobínu v červených krvinkách. Keďže krv stráca časť svojej farby a spôsobuje, že naša pokožka a niekedy aj naše ďasná, nechty a vnútro našich pier či nechtov strácajú svoju prirodzenú a zdravú farbu. Ohrozené osoby, ktoré nemajú dostatok železa sú napríklad tehotné ženy, pravidelní darcovia krvi, ľudia so zlým stravovaním a vegetariáni či vegáni, ktorí sa stránia mäsa. Zdroje železa sú napríklad červené mäso, špenát, šošovica, brokolica, pečeň alebo môžete staviť na suplementy, ktoré vám do tela dajú dostatok železa.

Akné alebo vyrážky

Ak ste veľkým fanúšikom spracovaných potravín alebo alkoholu, môže sa stať, že budete mať nedostatok zinku vo vašom tele. Tento nedostato ovplyvňuje celé telo a spôsobuje problémy s vašimi črevami a imunitným systémom. V dôsledku tohto môžete mať alergiu a negatívne vám môže ovplyvniť stav vašej pokožky. Potraviny bohaté na zinok sú napríklad ustrice, hovädzie mäso, jahňacie mäso, kuracie mäso, fazuľové lusky, cícer, tekvicové semená, kešu orechy, huby a špenát. Môžete takisto staviť aj na suplementy rovnako ako pri železe, Skúste to však prirodzenou prírodnou cestou.

Náhly nárast hmotnosti

Ak si nedokážete vysvetliť rýchly nárast vašej hmotnosti, pravdepodobne máte v tele nedostatok jódu. Jód je zodpovedný za produkciu hormónov štítnej žľazy, ktoré pomáhajú regulovať váš metabolizmus a keď je ich hladina nízka, vaše telo spáli omnoho menej kalórií ako inokedy a telo začne ukladať tuk. Neexistuje veľa zdrojov jódu, no sú to napríklad mäkkýše, mliečne výrobky alebo jód v soli.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/notino-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Som študentka, večná optimistka a milovníčka dobrého jedla. Rada píšem články na všetky témy, ktoré sa mi dostanú pod ruku. Milujem varenie, čítanie a z hudby Imagine Dragons či One Republic :)

Komentáre