8 spôsobov, ako si spraviť šálku svojej kávy zdravšiu

0

Kávu pijú milióny ľudí na svete. Tento nápoj plný energie však častokrát skrýva v sebe ukryté kalórie, ktorých sa len ťažkou námahou cvičením zbavíte. Ak aj vy pijete veľmi radi kávu a snažíte sa niečo zhodiť, určite vás nebudeme presviedčať, aby ste ju prestali piť. Práve naopak. Káva je aj v zdravom životnom štýle veľmi dobrým nápojom. Obsahuje kofeín, vďaka ktorému môžete mať dostatok energie počas celého dňa. Mali by ste si však dávať pozor na dávkovanie kávy. Viac ako dve šálky denne pre vás nemusia byť veľkým prínosom, a preto by ste si mali dopriať jednu, maximálne dve kávy denne. Nezabúdajte však, že aj káva obsahuje nejaké kalórie, ktoré nemusia prispievať k správnemu chudnutiu a práve preto tu máme pre vás pár tipov, ako si spraviť šálku svojej kávy zdravšiu.

Vyhnite sa rafinovaným sladidlám

Možno to niekoho prekvapí, no káva je sama o sebe zdravá. To, čo si mnohí myslia, že je na nej nezdravé je presne to, že sa z kávy stal akýsi dezert. Keď dnes vojdete do kaviarne a pozriete si ponuku káv, môžete v nej vidieť rôzne príchute od čokoládovej cez vanilkovú až k jahodovej. Všetky tieto kávy obsahujú nielen sladké sirupy, ale takisto aj veľmi veľa šľahačky, ktorá dotvára dizajn tejto kávy. Práve to je to, čo robí z kávy zabijaka štíhlej línie. Veľa populárnych verzií káv je teraz naplnených umelými sladidlami alebo rafinovaným cukrom. Dajme si príklad. Stredne veľké karamelové Ice Macchiato má približne 34 gramov cukru. Vzhľadom na takéto vysoké množstvo cukru sa z kávy nestáva len nápoj, ktorý má dodať energiu, ale skôr nejaký dezert, ktorý môže nahradiť pokojne jedno hlavné jedlo. Práve preto, ak chcete svoju šálku zdravej kávy, pite čiernu kávu bez cukru a mlieka alebo nahraďte sladidlo stéviou.

Kupujte kávu podľa kvality, nie kvantity

Kvalita kávy sa môže líšiť a závisí od spracovania a spôsobu pestovania a praženia kávových zŕn. V mnohých prípadoch kvôli potrebe hromadnej výroby káv sa produkuje veľké množstvo kávy, ktoré však neprechádza kvalitným spracovaním. Nachádzajú sa tu potom syntetické pesticídy a iné chemikálie, ktoré neboli nikdy určené na ľudskú spotrebu. Ak sa obávate týchto chemikálií, vyhnite sa kúpe lacných a instantných káv, ktoré sú vypestované narýchlo a veľmi zle spracované.

Zelená káva BioCare.sk
Ajurvédska káva BioCare.sk
Reichi – Cafe BioCare.sk

Pridajte si škoricu do svojej kávy

Okrem toho, že je škorica veľmi chutným korením, je takisto aj veľmi zdravá, obsahuje veľké množstvo minerálnych látok a vitamínov a vašej káve prináša zaujímavú a veľmi príjemnú chuť. Štúdie ukazujú, že škorica môže znížiť hladinu glukózy v krvi a takisto aj cholesterol. Škorica je nabitá antioxidantmi, ktoré chránia ľudské telo pred oxidačným poškodením spôsobeným voľnými radikálmi. Okrem toho toto korenie môže zlepšiť kľúčové rizikové faktory srdcových ochorení vrátane cholesterolu a triglyceridov.

Pridajte kakao do svojej kávy

Okrem škorice môžete do svojej kávy pridať aj kakao, ktoré je bohaté na antioxidanty a poskytuje naozaj veľa zdraviu prospešných výhod ako napríklad zníženie riziko srdcovo – cievnych ochorení. Okrem toho pomáha aj pri úbytku hmotnosti a zlepšenie ochrany neurónov. Kakao takisto zvyšuje pozitívnu náladu a po šálke kávy s kakaom sa budete cítiť naozaj perfektne.

Nepite príliš veľa kávy

Ako sme už spomínali hneď na začiatku článku, káva je veľmi zdravá, ale vo vysokých dávkach nevhodná pre naše telo. Práve preto by ste sa mali lepšie vyspať a kávu si dať len na chuť alebo dobitie trochy energie, nie veľkého množstva. Po pár šálkach prestane kofeín účinkovať a vy budete presne tam, kde ste boli na začiatku.

Nepite kávu po 14:00

Kofeín je látka, ktorá spravila z kávy trhák na celom svete. Je to povzbudzujúci prostriedok pre naše telo, ktoré nám dodáva energiu, aby sme dokázali bdieť a byť produktívni počas celého dňa. Pitie kávy v neskorších hodinách však nemusí byť to najlepšie, čo môžete urobiť. Kofeín sa z tela nestihne dostať do večera von a môže tak zasahovať do vášho spánku a spôsobovať ďalšie zdravotné problémy. Z tohto dôvodu by ste mali piť kávu doobeda a poobede staviť radšej na čaj či iný chutný nápoj.

Vyhnite sa “náhradám” smotany

Smotana je najčastejšou ingredienciou pridávanou do kávy. Existujú však veľmi známe “umelé” smotany so zníženým obsahom tuku. Tieto smotany sú však vždy umelo spracované a sú do nich pridávané rôzne umelé látky a konzervačné látky, ktoré pre naše telo nie sú vôbec prospešné a vhodné. Takáto smotana môže po čase viesť k nepríjemným žalúdočným problémom.

Ceďte kávu pomocou filtračného papiera

Uvarená káva obsahuje špeciálnu molekulu, ktorá sa nazýva cafestol. Táto molekula zvyšuje hladinu cholesterolu u ľudí, a preto by ste si svoju kávu mali vždy precediť cez filtračný papier.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre