8 jedál, ktoré vám pomôžu rozbehnúť trávenie

0

Zápcha sa dnes považuje za úplne bežný problém, ktorým trpí veľké množstvo ľudí. Môže nastav z dôsledku zlej stravy, dehydratácie alebo dokonca aj kvôli jednoduchej zmene vo vašej každodennej rutiny. Mohli by to byť aj iné dôvody, ktoré však privádzajú ľudí k zápche. Môžu to byť napríklad zdravotné ťažkosti, choroby alebo aj starnutie.

Hoci sa môže zdať zápcha len ako nepríjemnosť, môže viesť k rôznym dalším zdravotným komplikáciám. Práve to je aj dôvod, prečo by ste mali nájsť spôsob, ako svojmu telu uľaviť, a to nielen pomocou laxatív, na ktoré si telo, pri pravidelnom užívaní, zvykne. Zápcha môže byť na začiatku len menším problémom, no postupne môže prerásť do bolestivých problémov, ktoré určite nechcete mať.

V dnešnej dobe sú laxatíva veľmi populárnou metódou, ako si uľaviť, no existujú aj viaceré prirodzené spôsoby, ktoré by ste mohli vyskúšať ešte predtým, ako sa obrátite na voľnopredajné lieky. Existuje totižto veľmi veľa potravín, ktoré vám môžu pomôcť zmierniť zápchu rovnako ako laxatíva. Musíme však poznamenať, že existujú aj potraviny, ktorým by ste sa mali vyhnúť, ak sa snažíte vyriešiť tento problém.

prunes / plums

1. Slivky

Slivky obsahujú veľmi veľké množstvo vlákniny, čo je látka, ktorá pomáha črevám pracovať. Už tri slivky denne vám môžu pri probléme so zápchou pomôcť. Najlepšia kombinácia je, ak zapijete slivky teplou vodou. Táto kombinácia je zaručená a najlepšia.

Sušené slivky Biocare.sk
Chia semienka Biocare.sk

2. Voda

Dôvod, prečo mnohí ľudia majú problémy so zápchou, je najmä ten, že nepijú dostatočne veľa vody a sú dehydratovaní. Nedostatok vody môže spôsobovať ťažkosti s posunom potravy, ktorá je v črevách a následnú zápchu. Dostatočné množstvo vody zaručí, že problém s názvom zápcha vás bude obchádzať míľovými krokmi.

3. Chia semienka

Chia semienka sa premenia na gél vtedy, ak ich zmiešate s vodou a necháte chvíľku pôsobiť. Tento klzký gél vám dokáže veľmi jednoducho pomôcť proti zápche.

chia

4. Sladké zemiaky

Práve pomocou jedného sladkého zemiaku na obed dopravíte do tela až 15% odporúčaného denného príjmu vlákniny, ktorý potrebujete. Vlákno v týchto zemiakoch obsahuje lignin a celulózu, ktoré sú obe nerozpustné a pomáhajú tak pravidelnému vylučovaniu. Zemiaky obsahujú aj pektín, čo je zas rozpustná vláknina, ktorá pridáva do stolice vodu.

5. Rebarbora

Rebarbora obsahuje zlúčeninu, ktorá pomíha pri znižovaní hladín aquaporinu. Ak sú tieto hladiny znížené, menej vody sa presúva do krvného obehu a viac do stolice. To zjednodušuje presun stolice cez črevá. Rebarbora takisto obsahuje aj vlákninu, ktorá dokáže pomáhať pravidelnej stolici.

6. Citrusové ovocie

Citrusové ovocie obsahuje veľké množstvo vody a vlákniny, ktorá je rozpustná a aj nerozpustná. Rozpustná vláknina je však najvyššie obsiahnutá v šupkách, no nachádza sa aj v samotných plodoch. 13% odporúčaného denného príjmu sa nachádza v pomarančoch či grapefruite.

šalát

7. Zelená zelenina

Špenát, brokolica a kukurica obsahujú vysoký obsah vlákniny, kyseliny listovej, vitamínu K a vitamínu C. Tieto živiny a vitamíny sú veľmi dôležité pre správne fungovanie čriev, čo uľahčuje prechod stolice. Jedna šálka špenátu obsahuje asi 17% dennej odporúčanej dávky.

8. Figy

Figy podporujú zdravé pohyby čriev a zvyšujú množstvo vlákniny, ktoré telo môže absorbovať. Pri konzumácií fíg sa vaša stolica sa ľahšie hromadí a stráca menej času prechádzaním cez črevá. Jedna šálk fíg (sušených) obsahuje takmer 60% odporúčaného denného príjmu vlákniny.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre