8 benefitov, ktoré vám ponúka chôdza

0

Podľa viacerých štúdií, ktoré sa zaoberajú športom a pohybom bolo zistené, že chôdza má pre nás naozaj mnohé výhody. Okrem toho, že vám pomáha prekrviť celý organizmus a ste neustále na čerstvom vzduchu a môžete vidieť aj nejaké nové miesta, takisto znižuje riziko všetkých chronických ochorení a je považovaná aj za zázračnú “drogu”, ktorá je odporúčaná mnohými lekármi. Ak raz začnete s chôdzou, jednoducho neviete prestať a je to najlepšou formou cvičenia pre vaše telo.

Chôdza má takisto skvelé účinky nielen na telo, ale takisto aj na srdce a kĺby. Intervalové cvičenie a kardio má pre naše telo rýchlejšie a väčšie účinky, no môže nám poškodiť kĺby alebo kosti. Chôdza je v tomto smere k telu “jemnejšia” a tým môžete prechádzať mnohým problémom. Dnes vám povieme o niekoľkých benefitoch, ktoré vám ponúka chôdza.

Reguluje krvný tlak

Kórejská štúdia, ktorú vykonal Kórejský inštitút zameraný na šport v Soule zistil, že 40 minút chôdze denne znižuje krvný tlak u ľudí s hypertenziou. Tí, ktorí sa rozhodli prechádzať sa aspoň 40 minút zaznamenali viditeľný pokles krvného tlaku narozdiel od ľudí, ktorí mali 4 desaťminútové prechádzky. Práve to je dôvod, prečo by ste mali mať prechádzku skôr dlhšiu ako niekoľko krátkych.

PINKTOBER PLCB Teams up with PA Breast Cancer Coalition

Bojuje s rakovinou prsníka u žien

Americká inštitúcia proti rakovine odporúča všetkým dospelým ženám, aby cvičili niekoľkokrát do týždňa a to aspoň 150 minút mierneho a 75 minút intenzívneho cvičenia. Výskumníci totižto zistili, že minimálne 7 hodín chôdze týždenne znižuje riziko rakoviny prsníka po menopauze o 14%. Ženy, ktoré sa rozhodli prechádzať sa počas týždňa viac ako 7 hodín malo až o 25% menšiu šancu ochorieť na rakovinu prsníka. Štúdia tak naznačuje, že existuje veľká súvislosť medzi fyzickou aktivitou a rakovinou.

Legíny na cvičenie GymBeam.sk
Legíny na cvičenie GymBeam.sk
Taška na cvičenie GymBeam.sk

Znižuje riziko vzniku cukrovky

Štúdia publikovaná v roku 2012 naznačuje, že ak spravíte denne od 3000 do 7500 krokov môžete si pomôcť pri liečení cukrovky II. typu alebo predísť riziku vzniku. Štúdia tiež odporúča ľuďom, aby sa prešli niekoľkokrát počas práce, ak majú sedavú prácu a sú v kancelárií. Ak sa nemôžete vzdialiť niekam ďalej, jednoducho si spravte aspoň nejaké naťahovacie cvičenia.

Hjärtats Vitamin D

Pomáha tvorbe vitamínu D

Vedci z Univerzity v západnom Ontáriu vykonali štúdiu, ktorá trvala neuveriteľných 30 rokov a dospeli k záveru, že vitamín D je spojený s krehkými kosťami a jeho nedostatok má za následok aj zlomeniny či ťažkosti pri chôdzi. Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako dostať vitamín D je chodiť aspoň na 15 – 30 minút denne von, na slnko. Práve slnečné lúče prinášajú do tela vitamín D. Týmto spôsobom vytvoríte aj silný štít proti rakovine, skleróze multiplex a cukrovke. V lete však nezabúdajte nosiť pri sebe opaľovací krém.

Zvyšuje kreativitu

Štúdia, ktorú uskutočnili výskumníci zo Stanfordskej univerzity, zistili, že kreativita osoby stúpa počs prechádzky a krátko po jej ukončení. Životné prostredie, v ktorom sa nachádzate nezohrávalo samotnú úlohu, pretože aj chôdza vo vnútri posilnila tvorivosť. Mnohí ľudia potvrdili, že práve počas chôdze prichádzajú na tie najlepšie nápady, ktoré ich posúvajú vopred. Dokázali to aj známe osobnosti, ako napríklad Mark Zuckerberg alebo Steve Jobs.

Zvyšuje váš imunitný systém

Ďalší výskum, ktorý uskutočnili výskumníci z Appalachianskej Univerzity v Severnej Karolíne dokázal, že prechádzka, ktorá trvala 30-45 minút je najlepším spôsobom, ako ochrániť vaše telo pred bežnými prechladnutiami a chrípkami.

Drží na uzde vaše chute na sladké

Chuť na sladké poznajú najmä ženy počas ich ženských dní. Mnohé štúdie dokázali, že krátke prechádzky môžu obmedziť vašu chuť na čokoládu alebo na niečo sladké, ktoré skonzumujete počas vašich stresových situácií. Prechádzky totižto znižujú stres a tým aj prispievajú k správnemu stravovaniu a zníženiu hmotnosti.

Spomaľuje starnutie

Najnovšie štúdie, ktoré prebiehajú zisťujú informácie o prepojení medzi starnutím a cvičením. Zistilo sa, že chôdza je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako zabrániť strate mobility, čo má za následok starnutie. Výskumníci zistili takisto, že cvičenie udržuje pokožku pevnejšiu a odbúrava staré bunky.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/gymbeam-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre