6 vecí, ktoré by ste nemali robiť tesne pred spánkom

0

Vedeli ste, že podľa štatistík má viac ako 27% ľudí trvalý problém so zaspávaním a 73% ľudí tomuto problému čelí príležitostne? U nás na blogu sme vám priniesli už niekoľko článkov, ktoré sa zaoberali insomniou, čiže nespavosťou, no nespomínali sme problémy so zaspávaním a vecami, ktoré by ste pred zaspávaním robiť nemali. Príčiny zlého spánku nie sú však vždy spojené so zdravotnými problémami. Niektoré príčiny sú napríklad zlé návyky, ktoré sa nám zdajú celkom normálne, no pritom negatívne ovplyvňujú náš spánok a spôsobujú dokonca aj nespavosť, ktorá je veľkým strašiakom mnohých ľudí.

V dnešnom článku vám poradíme, ktoré veci by ste nemali robiť tesne pred spánkom a vyhýbať sa im aj niekoľko hodín pred samotným spaním, pretože vám znemožňujú mať dobrý spánok.

fajčenie

Fajčenie

Rovnako ako kofeín, tak aj nikotín, ktorý sa nachádza v cigaretách má stimulujúci účinok pre naše telo. Zvyšuje totižto činnosť srdca a stimuluje mozgovú činnosť. Všetky tieto procesy neprispievajú ani zďaleka k zdravému spánku. Aj keď zaspíte, kvalita vášho spánku pravdepodobne nebude práve najlepšia. Mnohí fajčiari majú veľmi veľký problém so spánkom a majú vyššie riziko dostať nespavosť ako ľudia, ktorí nefajčia. Ak chcete dobre spať, mali by ste prestať úplne fajčiť. Ak to však nechcete, nemali by ste fajčiť aspoň 1,5 až 2 hodiny pred spánkom.

Očistná kúra pre lepší spánok Pilulka.sk
Weleda nechtíkový kúpeľ s bylinkami Pilulka.sk
Tabletky pre lepší spánok Pilulka.sk

Cvičenie

Všeobecne platí, že cvičenie má veľmi dobrý účinok na telo, pretože nám pomáha vybiť poslednú energiu z tela a pomáha nám aj zaspať rýchlejšie. Funguje to však len v tom prípade, že dokončíte svoj tréning 3 – 4 hodiny pred spánkom. Ak ste sa však len teraz vrátili z posilňovne a idete si ľahnúť, asi len tak nezaspíte. Vaše telo je prebudené a neustále spaľuje kalórie.

Pitie veľkého množstva tekutín

Malé množstvo vody alebo hocijakej tekutiny pred spaním je veľmi dobré pre naše telo. Ak však vypijete príliš veľa vody naraz pred spánkom, pravdepodobne sa budete často v noci prebúdzať s potrebou ísť na toaletu. Takéto prebúdzanie vám zistí nielen zlý spánok, ale takisto aj vačky pod očami. Toto však neznamená, že nesmiete piť. Stačí však, ak si dáte pred spánkom len menšie množstvo vody.

mlieko

Poobedné spanie

Poznáte to určite aj vy. Po dobrom obede si ľahnem len na pár minút. Z týchto “pár minút” sa stanú dve hodiny. Vy sa cítite sviežo a plní energie, čo nie je práve najlepšie, pretože telo prehadzujete na úplne iný spánkový režim. Ak chcete spať v noci dobre, mali by ste sa vyhnúť spaniu počas dňa, ktoré môže narušiť váš celý spánkový harmonogram.

Používanie elektroniky

Vedci odporúčajú vypnúť elekroniku ako mobil alebo notebook niekoľko hodín, alebo aspoň pol hodinu predtým, ako si pôjdete ľahnúť. Je lepšie ak stavíte napríklad na knihu alebo časopis. Elektronika vysiela modré svetlo, ktoré nie je pre mozog práve najlepšie v nočných hodinách. Kvôli nemu sa nám omnoho ťažšie zaspáva. Ak ste pracovali počas nočných hodín. je veľká šanca, že strávite niekoľko hodín ležať v posteli a budete rozmýšľať nad všetkým, čo ešte potrebujete urobiť. Namiesto pracovania v noci stavte na plánovanie. Naplánujte si celý deň dopredu a vstaňte skôr!

televízia

Lieky

Ak sa bojíte, že nemôžete zaspať, môžete staviť na tabletky na spanie. Nie je to však vhodné, pretože mnohé sú návykové aj napriek tomu, že to výrobca neuvádza. Mnohí ľudia potom nedokážu zaspaž bez nich a väčšina z nich fungujú len ako antidepresíva čo znamená, že robia náš nervový systém otupený a menej ostražitý. Lieky na spánok za žiadnych okolností nepodporujú zdravý a dobrý spánok, práve naopak. Ak však stavíte na tabletky, dopredu sa oboznámte s ich vedľajšími účinkami.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/pilulka-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre