6 návykov, ktoré vám pomôžu zhodiť aj posledné kilá

0

Návodov na chudnutie ste už určite videli nespočetne veľa. Problém rôznych rýchlych diét je to, že vy síce nejaké to kilo-dve schudnete za pár dní, no keď sa vrátite späť na svoj režim, všetky kilá sa vám vrátia plus získate ešte “darček” k tomu v podobe ďalších kíl naviac. Známy jo-jo efekt sa snažia prekonať rôzne diéty, no musíte uznať, že ak nezmeníte svoje stravovanie alebo zmýšľanie navždy, nielen na pár dní alebo týždňov, nikdy neschudnete natrvalo. Práve preto by ste mali staviť na nejaké tie návyky, ktoré vám pomôžu zbaviť sa prebytočných kíl raz a navždy a nezabudnite, musíte ich dodržiavať už navždy.

1. Vyhnite sa nízkotučným produktom

Takisto často opakované pravidlo, ktoré však len málokto dodržuje. Nedávna štúdia potvrdila, že ľudia, ktorí konzumovali výrobky s označením “nízkotučné” boli omnoho menej nasýtení ako tí, ktorí jedli také jedlo, ktoré spĺňalo ich chuť. Navyše, nízkotučné produkty neobsahujú tuky, čo samozrejme vychádza aj z ich samotného názvu, ktoré sú pre naše telo dôležité a sú jednou z najdôležitejších látok, ktorá nás spolu s vlákninou udržujú sýtejšíh omnoho dlhšie. Nemusíte tak jesť potom veľa kalórií, pretože tuky sa postarajú o to, aby ste boli nasytení na omnoho dlhšie.

Zdravý sirup GymBeam.sk
Proteinové arašidové maslo GymBeam.sk
Arašidové maslo GymBeam.sk

2. Snažte sa spať aspoň 6 – 8 hodín denne

Spánok je v dnešnej rýchlej dobe veľmi podceňovaní. Mnohí ľudia si myslia, že im stačia tri, maximálne štyri hodiny spánku a môžu fungovať v strese a pod tlakom ďalej. To však nie je pravda a telo potrebuje kvalitný spánok neustále. Výskumníci z Wake Forest Medical Center zistili, že ľudia, ktorí spia menej ako päť hodín, majú dvakrát viac tuku na bruchu ako ľudia, ktorí sa dokážu dobre vyspať. Mnohí si totižto predlžujú deň až do polnoci, kedy si ešte idú dať nejaké to večerné občerstvenie. Cítite sa totižto hladní a to najmä z dôvodu, že kortizol, hormón, ktorý zabezpečuje spánok, je omnoho nižší a nedokáže regulovať ani chuť do jedla.

3. Nepite kávu na prázdny žalúdok

Neviete si predstaviť iný štart do dňa, ako s kávou? Nerobte to. Doktor Adam Simon hovorí, že keď sa káva dostáva do prázdneho žalúdka, pomáha produkovať kyselinu, ktorá poškodzuje žalúdočné steny a tráviaci trakt. Toto isté robí káva aj vtedy, ak ju pijete v strese. Tým pádom sa doslova lepí na brušný tuk a neodchádza z vášho tela len tak.

4. Nesledujte televíziu počas jedenia

Takisto už celkom známe pravidlo, ktorého sa však ľudia nevedia zbaviť. Mnohé štúdie dokázali, že ľudia s nadváhou poväčšinou sedia s jedlom pred televíziou a jedia. Tým, že ste zaujatí niečim iným, ako samotným jedením má za následok to, že ani sami nesledujete, koľko toho zjete. Určite ste si to niekedy všimli v kine s popcornom alebo nejakým iným jedlom, ktoré ste mali pred sebou a stále ste si z neho niečo brali. Odrazu sa jedlo vyparilo, pretože ste si ani sami nevšimli, koľko ste toho zjedli.

5. Nenakupujte hladní

Ísť do obchodu hladní je tým najhorším, čo môžete urobiť a to nielen pre seba, ale takisto aj pre svoju peňaženku. Ak ste totižto hladní, dokážete toho kúpiť naozaj veľké množstvo a to bez toho, aby ste uvažovali, či sa vám to doma hodí alebo či to niekto zje. Nakoniec prídete domov, najete sa a budete si ťukať na čelo, načo ste kúpili toľko potravín, ktoré skoro nikto nezje.

6. Prestaňte piť veľmi veľa sladkých nápojov

Klasická cola má 140 kalórií a 39 gramov cukru len na 250 ml. To znamená, že ak pijete jednu colu denne, môžete naberať na váhe veľmi jednoducho a rýchlo. Štúdie dokázali, že ženy,ktoré pili 1 plechovku sladkej malinovky za týždeň znížili svoju hmotnosť o viac ako 1 kilogram, než tí, ktorí nesledovali, koľko sladkých malinoviek počas dňa vypili. Takéto nápoje majú len zbytočne veľký obsah cukrov, ktoré vám do tela neprinesú žiadne pozitívne účinky.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/gymbeam-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre