5 spôsobov, ako môže spánok ovplyvňovať vašu pokožku

0

Spánok či jeho nedostatok majú veľmi veľký vplyv na vašu pokožku. Spánok sa totižto považuje za jeden z hlavných faktorov, vďaka ktorému sa niektoré procesy v našom tele obnovujú a dochádza tak k pravidelnej obnove buniek.

The National Sleep Foundation, organizácia, ktorá sa spánkom zaoberá, odporúča dospelým minimálne sedem hodín spánku. Pri nedostatočnom spánku sa môžu vyskytnúť faktory ako suchá pokožka, podráždené oči či slabé zdravie.

Naše telo dokáže ovplyvniť naozaj veľké množstvo rôznych faktorov. Môže to byť životný štýl, slnko či počasie. Všetko toto sa stará o vzhľad vašej pokožky. Ak chcete vedieť nieč viac o vzťahu medzi spánkom a pokožkou, náš článok je ako stvorený pre vás.

spánok

Spánok dáva pokožke čas na regeneráciu

Keď spíme, naše celé telo oddychuje. Vrátane pokožky. Ak nášmu telu nedáme dostatok odpočinku, pleť môže byť zapálená, suchá alebo napnutá. Nemá totižto dostatok času, aby si oddýchla a zregenerovala sa.

Ak nemáte dostatok spánku, vaša pokožka môže stratiť vodu a byť suchá

Ako sme spomínali vyššie, nedostatok spánku ovplyvňuje aj to, či je vaša pokožka suchá. Práve pokožka je najdlhším ľudským orgánom, ktorý poskytuje nejakú bariéru pred vonkajšími vplyvmi. Vrchná časť pokožky často bojuje proti mnohým negatívnym vplyvom a potrebuje dostatok vody. Nedostatok spánku znižuje funkciu bariéry, takže pokožka stráca vodu zvnútra a je vysušená.

Na to, aby sa vám lepšie spalo, potrebujete kvalitný vankúš či matrac. My sme pre vás vybrali tie najlepšie:
Chladivý vankúš Dormeo.sk
Matrac s pamäťovou penou Dormeo.sk
Set paplónov Dormeo.sk

Pokožka môže pri nedostatku spánku strácať svoju pružnosť

Mnohí odborníci sa zhodujú na tom, že spánková deprivácia môže znížiť hladiny rastového hormónu. Ľudské telo vylučuje tento hormón práve počas prvých hodín spánku. Ak nemáte dostatok spánku, nemusíte vyprodukovať dostatok tohto hormónu. Zníženie produkcie rastového hormónu môže znížiť nielen pružnosť, ale takisto aj hrúbku kože. V dôsledku toho sa môže rozpadnúť aj kolagén a elastické tkanivo, čo spôsobuje vznik voľnej kože a vrások.

Nedostatok spánku spôsobuje začervenanie očí a kruhy pod nimi

Niektoré zo zreteľnejších príznakov, ktoré si na sebe môžete veľmi rýchlo všimnúť sú začervenané oči alebo kruhy pod nimi. Keď dobre nespíte, vaše oči sú začervenané a opuchnuté. Pod očami sa objavujú tmavé kruhy a pokožka nevyzerá zdravo.

Tieto podnety únavy môžete už po pár dňoch či týždňoch zaznamenať pri sledovaní pokožky v zrkadle. Malá štúdia, ktorá bola publikovaná spoločnosťou Sleep Research Society v roku 2013 mala 40 pozorovateľov, ktorí vybrali 20 fotografií tvárí na základe podnetov ako únava či spánok. Zistilo sa, že účastníci vnímajú na ľuďoch vlastnosti ako červenšie oči, tmavšie kruhy pod očami a bledšia pokožka omnoho viac, ako si myslíme.

spánok

Hoci tmavé kruhy pod očami môžu byť čiastočne spôsobené genetikou, deprivácia spánku ich môže ešte zhoršiť, pretože môže spôsobiť hromadenie krvi v cievach pod očami.

Existuje dôkaz o tom, že nedostatok spánku môže spôsobovať predčasné vrásky

Chronická nespavosť alebo zlá kvalita spánku môžu spôsobiť, že budete vyzerať omnoho staršie, ako v skutočnosti ste. Bežný nedostatok spánku môže zvýšiť príznaky vnútorného starnutia, čo znamená, že vaša koža bude viac lemovaná a bude mať menej elasticity.

Výskumy dokazujú, že vzťah medzi kvalitou spánku a starnutím je naozaj prepojený. Ľudia, ktorí menej spia majú omnoho “starší výraz” a pôsobia staršie a unavenejšie ako ľudia s dobrým spánkom.

Okrem toho, vedci zistili aj to, že chronická nespavosť je spojená so zníženou funkciou kožnej bariéry, ktorá môže spôsobiť suchú pokožku.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/dormeo-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre