10 návykov, ktoré by si mali osvojiť ľudia po štyridsiatke

0

Mať 40 je skvelé. Ste inteligentní, nemusíte sa starať o maličkosti, máte dostatok skúseností, zázemie, svoj život a ak ste mali deti, tie sú už väčšie. S týmto vekom však prichádzajú aj veci, ktoré by ste mali spraviť alebo zmeniť vo svojom živote, aby ste boli zdraví a vitálni. Máme pre vás niekoľko návykov, ktoré by ste si mali osvojiť pred tým, ako budete mať štyridsať, aby ste sa aj vo vyššom veku cítili dobre.

Silná záchrana pre metabolizmus

Metabolizmus je súhrn chemických procesov a reakcií v tele. Existuje niekoľko dôvodov, prečo majú niektorí ľudia pomalší metabolizmus ako iní. Nie je to len genetika a to, čo sme zdedili po našich rodičoch.Práve po štyridsiatke prichádza ešte väčšie spomalenie, ktorému môžete predísť. Ubezpečte sa, že nebudete preskakovať žiadne jedlo, budete jesť pravidelne a budete sa dostatočne hýbať. Majte v jedle dostatok bielkovín, ktoré vám pomôžu udržať svalovú hmotu a sýtosť, vďaka čomu sa nebudete tak prejedať.

Mandle BioCare.sk
Lieskové orechy BioCare.sk
Pistácie BioCare.sk

Vyberajte si skutočne celozrnné potraviny

Existujú dva druhy zŕn a to celé a rafinované. Viete, ktoré sú pre vás tie najlepšie? Samozrejme, že celé. Celé zrná znamenajú, že zrno je buď vo svojej pôvodnej forme alebo zomleté bez odstránenia akejkoľvek časti osiva. Celé zrno je skvelým zdrojom vitamínu B, draslíka, horčíka a vlákniny, ktorá nielen že podporuje trávenie, ale takisto budete vďaka nej omnoho viac sýti a znižuje sa riziko srdcových problémov, obezity a cukrovky.

Jedzte orechy

Orechy sú skutočne považované za ovocie, ktoré je dobré pre celé naše telo. Orechy majú vysoký obsah tuku s nízkym obsahom sacharidov a vysokým obsahom živín, ktoré sú dôležité pre naše telo. Toto zaujímavé ovocie je nabité antioxidantmi, ktoré chránia bunky a môžu znížiť aj vysokú hladinu cholesterolu. Takisto pomáhajú aj pri cukrovke typu II. Takisto sú považované za veľmi dobré pre srdce a mozog. Buďte však pri ich jedení opatrní, pretože aj napriek tomu, že obsahujú dobrý tuk a sú pre telo vhodné, majú vysokú kalorickú hodnotu, a preto sa z nich veľmi jednoducho priberá.

Strukoviny sú pre vaše telo dobré

Strukoviny sú veľmi dobrým zdrojom vlákniny a vitamínu B9, ktorý je tiež známy pod názvom “folát”. Jedenie strukovín vám zabezpečuje nízku hladinu cholesterolu a znižuje riziko srdcových problémov, cukrovky a obezity. Minerál nazývaný selén, ktorý sa nachádza len v malom množstve potravín, sa nachádza práve v strukovinách. Tieto potraviny takisto pomáhajú bojovať proti rakovine a znižuje aj príznaky astmy.

Jesť jedlo s dobrými “baktériami”

Je veľmi dôležité mať zdravú črevnú flóru. Produkty ako kefír, jogurt či kombucha sú veľmi dobré probiotiká, ktoré pomáhajú udržiavať zdravé črevá. Užívanie niektorých z týchto jedál denne je zvlášť prospešné pre ženy nad 40 rokov, ktoré prežívajú menopauzu.

Jedzte ryby

Ryby sú vynikajúcim zdrojom, ktoré sú bohaté na zdravé tuky, omega 3 mastné kyseliny a vitamín D, ktoré nielen že pomáhajú predchádzať chorobám srdca ale takisto pomáhajú bojovať proti rakovine, cukrovke či Zelená káva vysokému krvnému tlaku. Ryby takisto pomáhajú bojovať aj proti depresií či so schizofréniou. Podľa mnohých výskumov sú najzdravšie ryby ako losos, sleď, pstruh či sardinky. Vhodný je aj rybí olej.

Vyskúšajte zelenú kávu

Zelené kávové zrná sú kávové zrná, ktoré neboli pražené a majú vďaka tomu aj viac živín. Tento typ kávy má vysoké množstvo antioxidantov, ktoré dokážu bojovať proti starnutiu. Je veľmi dobré, ak stavíte na tento druh kávy ak sa objavia prvé príznaky starnutia. Všetci sa snažíme vyzerať stále lepšie a lepšie, a preto by ste mali staviť na zdravé alternatívy jedál.

Jedzte skôr

Podľa viacerých štúdií zohráva správne načasovanie jedenia veľkú úlohu. Ľudia, ktorí jedia neskôr majú tendenciu priberať omnoho viac a rýchlejšie, ako tí, ktorí jedia skôr a dokážu tak energiu spotrebovať omnoho lepšie. Neskoré jedenie dokáže spôsobiť chronické ochorenia ako je cukrovka či srdcové choroby. Ak budete jesť v priebehu dňa, budete mať aj viac energie.

Pridajte farby do svojich jedál

Veľa ovocia a zeleniny obsahuje antioxidanty, ktoré neobsahujú žiadne oxidačné látky či nevhodné látky, ktoré by neboli pre vaše telo vhodné. Čím viac zeleniny a ovocia budete jesť, tým lepšie a sviežejšie sa budete sami cítiť.


Kupóny

https://www.kuponovnik.sk/obchod/biocare-sk

Zdielať

O autorovi

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.

Komentáre